Cursus Online marketing assistent

Werk als assistant aan jouw nieuwe specialisme

  • Praktische toepassing van online marketing
  • Leer hoe je in 8 stappen een marketingplan maakt
  • Ga praktisch aan de slag met social media
  • Tips voor een gelikte en professionele nieuwsbrief
  • Optionele 3e lesdag: Smeuïg schrijven voor het web
  • Verbreed je rol met deze nieuwe specialisatiekans

Deze cursus online marketing is speciaal ontwikkeld voor...

Deze cursus is écht iets voor jou als jij (1) assistent bent en (2) met enige regelmaat (interne) nieuwsbrieven verzorgt, blogs schrijft, social media verzorgt, de website onderhoudt en/of aan narrow casting doet voor jouw organisatie. En als je (3) graag wilt werken aan dit specialisme om zo nog meer toegevoegde waarde te hebben voor de toekomst.

Word een ambassadeur van je merk voor zowel binnen als buiten de organisatie met de cursus Online marketing assistent. Je krijgt meer kennis, genereert betere content en het is dus een echte toevoeging op je CV. Het maakt je werk alleen maar leuker!

 

Wat je NIET leert:

Hoe je foutloos Nederlands schrijft bij alle online uitingen die je gaat doen. 

 

Wat je WEL leert:

Hoe je je online communicatie dusdanig optimaliseert waardoor je:

  • De organisatiedoelen koppelt aan het marketingplan
  • De boodschap achterhaalt en aanscherpt
  • Social media effectief inzet
  • Wervende teksten schrijft en deze deelt via het juiste online kanaal
  • Een contentplanning maakt waarmee je het hele jaar vooruit kunt
  • De website(s) kunt onderhouden en advies geeft ter verbetering

 Bekijk het volledige programma

 

Resultaat van de cursus Online Marketing Assistent

  • Je draagt je organisatie/het merk correct uit naar binnen en buiten
  • Je hebt meer kennis over de inhoud van het communicatievak
  • Je genereert betere content en schrijft sneller sterke blogs
  • Je hebt je als secretaresse gespecialiseerd in online communicatie wat gunstig is voor jouw toekomst gezien alle veranderingen in je vak
  • Het is een aanvulling op je functie - en dus CV - wat je werk alleen maar leuker maakt

 Download de brochure in PDF (tip: dit is handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)

 

Inclusief certificaat en studiepunten voor het SMI Degree

Na afloop van deze cursus ontvang je het deelnamecertificaat van Secretary Management Institute. Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat daarnaast met 4 studiepunten.

Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree

 

Zo overtuig je jouw manager!

Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze cursus? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!

Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn!

Programma van de cursus Online marketing assistent

 

Dag 1

Basisprincipes voor online marketing

Marketing is de manier om jouw product of dienst bij de afnemer, klant of collega te krijgen. Daar moet over nagedacht worden en een online strategie voor komen; kortom een marketingplan.

Het marketingplan als kern van je online strategie

  • Met welk doel schrijf jij of schrijft je marketing-collega een marketingplan?
  • Welke elementen behoren tot een marketingplan?

Een marketingplan in 8 stappen

  • Wie zijn de klanten en wat is hun behoefte of probleem?
  • Waarom komt de klant bij jullie organisatie? Welke waarde voeg je toe?
  • Wat voor relatie heb je met deze klanten?
  • Via welke kanalen bereik je de klanten?
  • Welke mensen en middelen zijn cruciaal om toegevoegde waarde te kunnen leveren?
  • Wat zijn de kernactiviteiten van de organisatie? 

Heldere doelen stellen

  • Wat is het doel van de online marketing in jouw organisatie; bereik, informeren, leads, verkoop?
  • Wat ga je communiceren en waarom?
  • Waar dien je rekening mee te houden vanuit branding en huisstijl?

De juiste online kanalen inzetten

  • Welke online kanalen passen hierbij en waarom?
  • Waarom past Linkedin beter bij jouw organisatie dan Facebook, of andersom?

 

Docent: Maaike Gulden

Resultaat

Je kent de basis van strategische online marketing. Je gaat naar huis met handvatten die je helpen de juiste online marketingkanalen te kiezen en deze effectief in te zetten.


Download de brochure in PDF (tip: dit is handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)


 Dag 2

Effectief inzetten van online marketing

Vandaag ga je praktisch aan de slag met online marketing. Je krijgt concrete tips en tools aangereikt die jou helpen online marketing – vandaag al – in te zetten, of anders te doen, in jouw functie.

Social media

  • Wat zijn de do’s en (wettelijke) don’ts?
  • Welke boodschap verspreid je per social mediakanaal?
  • Hoe verhoog je de conversie en betrokkenheid met social media?
  • 7 tools om te voorkomen dat je teveel tijd kwijt bent dan nodig

Webteksten/blogs

  • Hoe beïnvloed je het kijk, lees en klikgedrag door je manier van schrijven?
  • Stappenplan voor het slim opbouwen van je artikel voor de website
  • Checklist voor sterke teksten voor je blog Nieuwsbrieven/intranet
  • Wat maakt een nieuwsbrief goed?
  • Hoe maak je deze nieuwsbrief professioneel op?

Contentplanning

  • Waarom maak je een contentplanning en wat zet je erin?
  • Hoe maak je een contentplanning in 3 stappen?
  • Hoe houd je je eraan?
  • Hoe krijg je je organisatie mee?

 

Docent: Maaike Gulden 

Resultaat

Je weet per online kanaal waarvoor en hoe je deze effectief inzet. Je bent daarom in staat de juiste online marketingkanalen te kiezen voor je organisatie. Bovendien, ga je naar huis met een online marketingplanning waar jij en jouw organisatie het komende jaar meer vooruit kunnen.


 Dag 3: Optioneel

Smeuïg schrijven voor het web

Ondertussen ken je de basisprincipes en praktische toepassing van online marketing. Het schrijven van wervende teksten, het trekken en vasthouden van de aandacht van de klant of je collega leer je vandaag.

Unieke en creatieve content opsporen

  • Hoe signaleer je verhalen in je organisatie?
  • Hoe kom je aan unieke content?
  • Hoe blijf je je creativiteit prikkelen?

Van tekst naar boeiend (kort) verhaal

  • Wat schrijf je voor wie?
  • Hoe houd je de aandacht van de lezer vast?
  • Hoe schrijf je een wervende titel, inleiding, subtitel, teaser en tekst, passend bij jouw doel en doelgroep?
  • De gouden tips bij het schrijven van een actieve en wervende tekst
  • Checklist: hoe schrijf je een kwalitatief blog in 30 minuten?

 

Docent: Iris Barzilay

Resultaat

Je weet hoe je de aandacht van de lezer kunt vasthouden, hoe je je verhaal opbouwt en hoe je hoofdzaken van bijzaken scheidt in je verhaal. Met deze tools kun je mensen binnen en buiten je organisatie enthousiasmeren en aan je binden. Je gaat bewuster schrijven en het schrijven wordt leuk!

Jouw inspirerende trainers

 

 

Maaike Gulden
“Ik heb inmiddels al duizenden mensen socialmediawijs gemaakt in het gebruik van LinkedIn, Twitter, Facebook, bloggen en andere sociale netwerken. Mijn praktische, no-nonsense aanpak biedt je stevige handvatten om effectief met social media en je online marketing aan de slag te gaan.”

Maaike is adviseur en trainer én de drijvende kracht achter The Marketing Factory.

 

 

 

 

 

Iris Barzilay
“Een verhaal is een spel, een ritme, en dat probeer ik mensen in te laten zien. Als iemand zijn of haar missie, passie of doel ook echt daadwerkelijk kan overbrengen op de lezer, dan ben ik trots.”

Iris is story-, spreker- & videocoach bij Je Beste Indruk!

Praktische informatie over de cursus Online Marketing Assistent

 

Data & locatie

  • Maandag 4, 11 en (optioneel) 25 november 2019

Ontvangst: 9.00 uur, het programma duurt van 9.30 tot 17.00 uur.

Ben je geïnteresseerd in het volgen van deze cursus, maar komen bovenstaande data je niet goed uit? Neem contact op met Marjan en Niehk voor andere data/mogelijkheden: 040 - 2 974 947. 

La Vie Utrecht 
St Jacobsstraat 61
3511 BP Utrecht
Tel. 030 234 0088

Parkeren en bereikbaarheid

 

Jouw investering

De investering voor de 2-daagse cursus Online marketing assistent bedraagt € 1.699,- (excl. btw) per persoon. Als 3-daagse cursus, dus inclusief de optionele lesdag Smeuïg schrijven voor het web, bedraagt de cursus € 2.399,- (excl. btw) per persoon. Dit bedrag is inclusief koffie/thee, lunches en toegang tot de online leeromgeving.


Ondersteund door online leeromgeving

Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.

 

Naar Mijn Online Leeromgeving
Cursus Online marketing assistent


Incompany training

Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega’s allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie (herkenbaarheid)
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Lean organisatie? We onderzoeken jullie verbeterpunten voor een zelfsturend secretariaat
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met

Sabine Slagter Incompany Advies
Sabine Slagter
Manager Incompany trainingen
Email: s.slagter@secretary.nl
Telefoon: 040 2 974 874 / Mobiel: 06 51 35 28 21

Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven voor deze cursus. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!
Cursus Online marketing assistent

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Cursus Online marketing assistent start op Start maandag 4 november 2019 in La Vie Utrecht!

Heb je een vraag of opmerking?
Neem dan voor meer informatie contact op met:

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: 2-daagse cursus
Prijs: €1699,- excl. btw
Datum: Start maandag 4 november 2019
Studiepunten: 4
Locatie: La Vie Utrecht
Route: Beschrijving

Tip: opleidingsadvies

Wil je persoonlijk advies of heb je een vraag? Bel Marjan Muller en Niehk Senders:

Visit link 040 - 2 974 951

Chat direct met ons