Wees gerust: indien een klassikale bijeenkomst niet langer mogelijk is door Corona-maatregelen, gaan we over op online les via Zoom.
Je bent een ambitieuze secretaresse met de nodige werkervaring. Je bent goed in je werk, en het management en/of het secretariaat is blij met jou. Jouw taken beheers je als een vis in het water. Maar: heb je veel ad hoc werkzaamheden en wisselende prioriteiten? Kost dit je regelmatig veel energie en heb je soms het gevoel achter de feiten aan te lopen? Deze cursus brengt hier snel verandering in:
Bekijk het volledige programma
Als je deze ‘wat als’ vragen onder de knie hebt, werk je effectiever. Je krijgt meer voor elkaar en je krijgt meer voldoening uit je werk. Heb je geen tijd? Vraag jezelf eens af of je hiervoor dan juist eens tijd vrij kan maken...
Deze vier noodzakelijkheden om sneller en productiever te werken worden behandeld tijdens de cursus:
Je gaat direct praktisch aan de slag: een eigen laptop of bedrijfslaptop waarin je op jouw eigen domein kunt inloggen, is daarom een pre. Het maakt niet uit met welk e-mailprogramma je werkt (let op: is je laptop beveiligd, dan kun je niet zomaar inloggen op een openbaar wifi netwerk).
Het doel van deze optionele training is om in een hele korte tijd je mailbox op te schonen en overzichtelijk in te richten. Daarnaast leer je waar de handige knoppen zitten en welke functies in Outlook jouw werk een stuk eenvoudiger maken. Het resultaat van deze halve dag is een lege inbox (mits aan het huiswerk is voldaan).
Voor deze training maakt het niet uit in welke Outlook versie je werkt. Het is handig als je met een desktop versie van Office 365 werkt om meer mogelijkheden te laten zien.
De cursus is geschikt voor iedere secretaresse die meer uit haar dag wil halen en effectiever wil werken. Ad-hoc werkzaamheden komen tussendoor, andere werkzaamheden blijven liggen. Jij wilt weten hoe je dit gestructureerd oppakt en de regie pakt. Daarnaast krijg je tools om sneller digitaal te werken en dit te delen met jouw collega’s.
Heb je vragen of hulp nodig bij het maken van jouw keuze? Neem contact op met onze opleidingsadviseur Marjan Muller op: 040 - 2 979 951 of e-mail: opleidingsadvies@secretary.nl.
Aan het einde van deze cursus ontvang je het deelnamecertificaat van Secretary Management Institute. Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat daarnaast met 4 studiepunten (of 5 studiepunten, in geval van de optionele training Outlook).
Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree
Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze cursus Digitaal organiseren & new timemanagement? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!
Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn!
Dag 1:
Voorafgaand krijg je e een korte opdracht en na de eerste dag krijg je een samenwerkingsopdracht mee (presentatie voorbereiden van digitale tool). Daarnaast krijg je 1 of meer aanvullende opdrachten.
De basis van regie nemen:
Dag 2:
Jij hebt de (mede)verantwoordelijkheid processen helder en gestructureerd in te richten. Daarvoor moet je de regie nemen.
Actuele informatie over o.a. Teams, OneNote, Trello?
Stel jouw persoonlijke Timemanagement Plan op
Tussen de lesdagen door krijg je in het kader van dit middagprogramma een samenwerkingsopdracht mee: een doelgerichte presentatie maken rondom een digitale samenwerkingstool als OneNote, i-Pad en Trello.
Een eigen laptop of bedrijfslaptop waarin je op jouw eigen domein kunt inloggen is een pre. Je gaat direct praktisch aan de slag! Het maakt niet uit met welk e-mailprogramma je werkt. Let op: is je laptop beveiligd, dan kun je niet zomaar inloggen op een openbaar wifi netwerk.
Dag 3:
Het doel van deze workshop is om in een hele korte tijd je mailbox op te schonen en overzichtelijk in te richten. Daarnaast leer je waar de handige knoppen zitten en welke functies in Outlook jouw werk een stuk eenvoudiger maken.
Het resultaat van deze dag is een lege inbox (mits aan het huiswerk is voldaan). Voor deze training maakt het niet uit in welke Outlook versie je werkt. Het is handig als je met een desktop versie van Office 365 werkt om meer mogelijkheden te laten zien. De online versie is vrij summier.
Maak je geen gebruik van Outlook? Vraag dan naar de mogelijkheden bij Marjan: 040 - 2 974 947.
Een eigen laptop of bedrijfslaptop waarin je op jouw eigen domein kunt inloggen is een pre. Je gaat direct praktisch aan de slag! Let op: is je laptop beveiligd, dan kun je niet zomaar inloggen op een openbaar wifi netwerk.
Deze training wordt afwisselend verzorgd door de trainers van het Master of Workflow team. Zij willen voor jou die steen in de rivier zijn. De steen die de drukke dagelijkse stroom van werkzaamheden een beetje bijstuurt, waardoor er een betere flow ontstaat.
Zij helpen je graag je persoonlijk leiderschap in te zetten en werkprocessen en samenwerking te reguleren. Zij begrijpen goed dat verantwoordelijkheid en werkplezier meer is dan het simpel uitvoeren van taken. Op naar een optimale workflow!
De business organizers Astrid Haveman, Milly van der Meulen en Sandra van Dijk zijn praktisch ingesteld, positief kritisch en brengen graag de nodige humor in hun trainingen. Werkorganisatie en timemanagement pakken zij breed op: het gaat niet alleen om tips en trucs, maar ook om duurzame gedragsverandering, samenwerking en het beïnvloeden van de werkcontext. Waarbij de nadruk ligt op brein-processen en vaardigheden.
Milly van der Meulen
Milly is een echte ervaringsdeskundige en brengt 12 jaar organize- en oplossingsgerichte coachervaring mee. Professionals uit onderwijs, MKB en grote organisaties zijn door haar inmiddels getraind rondom timemanagement en werkorganisatie. Slimmer werken staat daarbij altijd centraal. Dat doet zij vanuit haar motto ‘de kracht van eenvoud, want de wereld is al ingewikkeld genoeg’. Jou meer werkplezier bieden is haar hoofddoel.
Ben je geïnteresseerd in het volgen van deze opleiding, maar komen bovenstaande data je niet goed uit? Neem contact op met onze opleidingsadviseur Marjan voor alternatieve data of een andere opleiding of training: 040 - 2 974 947.
La Vie Utrecht
Sint Jacobsstraat 61
3511BP Utrecht
Tel. 030 234 0088
De investering voor de 3-daagse cursus bedraagt € 2.099,-. Dit bedrag is inclusief koffie/thee en lunch (derde dag niet). Deze cursus wordt ondersteund door een online leeromgeving.
Je kunt rekenen op een sterke combinatie van online onderdelen en leren op de leslocatie die samen één geheel vormen en ook op zichzelf een meerwaarde bieden.
De voordelen voor jou:
Lees meer over de blended opzet
Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.
Naar Mijn Online Leeromgeving
Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega's allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!
Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met
Marjan Muller
Adviseur Incompany Trainingen
Email: marjan.muller@secretary.nl
Telefoon: 040 - 2 974 947 / Mobiel: 06 - 10 352 606
Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.
Leg je deelname vast!
Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Cursus Digitaal organiseren & new timemanagement voor de secretaresse start op Start 22 april 2021 in La Vie Utrecht!
Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:
Type: | 3-daagse cursus |
Prijs: | €2099,- excl. btw |
Datum: | Start 22 april 2021 |
Studiepunten: | 5 |
Locatie: | La Vie Utrecht |
Wil je persoonlijk advies of heb je een vraag? Bel Marjan Muller:
040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606
Ontwikkel jezelf in wat jij belangrijk vindt en ontmoet elkaar op 18 mei veilig in de Jaarbeurs. Met webinar op 15 april: 'Efficiënt thuiswerken'.
Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:
040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606