Cursus Digitaal organiseren & new timemanagement voor de secretaresse

Slimmer werken: haal meer uit je dag en werk effectiever

  • Leer gestructureerd omgaan met ad hocwerkzaamheden en wisselende prioriteiten
  • Krijg meer voor elkaar en haal meer voldoening uit je werk
  • Zeer praktisch: ga direct op je eigen laptop aan de slag
  • Krijg dé tools om sneller digitaal te werken (en deel dit met collega's)
  • Optionele extra middag | Training Outlook: een lege inbox

Lees ook: De kunst van het prioriteiten stellen | Wat ga jij NIET doen vandaag?

Resultaat: hogere productiviteit, meer rendement en rust

Je bent een ambitieuze secretaresse met de nodige werkervaring. Je bent goed in je werk, en het management en/of het secretariaat is blij met jou. Jouw taken beheers je als een vis in het water. Maar: heb je veel ad hoc werkzaamheden en wisselende prioriteiten? Kost dit je regelmatig veel energie en heb je soms het gevoel achter de feiten aan te lopen? Deze cursus brengt hier snel verandering in:

  • Je hebt rust in je hoofd en daardoor meer plezier in je werk
  • Je hebt een optimaal productiviteitsritme waar je de vruchten van plukt
  • Je weet hoe je de regie pakt in je werk en in de samenwerking
  • Je haalt aantoonbaar meer rendement uit een dag
  • Je communiceert bewust tijdens kritische momenten

Bekijk het volledige programma

 

Hoe ga je slimmer werken als secretaresse?

  • In één dag heb je veel te doen, zowel op het werk als privé. Wat als jij effectiever omgaat met jouw tijd?
  • Jij bent de digitale spin in het web. Wat als jij zicht hebt op de digitale tools die jouw werk gemakkelijker maken? En dit op een effectieve manier deelt met jouw collega’s?
  • De e-mails blijven binnenstromen. Het is soms best schipperen met je tijd. Er liggen ook andere taken te wachten. Wat als jouw inbox ineens leeg is?
  • Je hebt altijd je oren en ogen open in jouw werk. Dat vraagt energie en een bepaald gedrag van je. Wat als je meer inzicht hebt in jouw energielevel en dit weet te optimaliseren?

Als je deze ‘wat als’ vragen onder de knie hebt, werk je effectiever. Je krijgt meer voor elkaar en je krijgt meer voldoening uit je werk. Heb je geen tijd? Vraag jezelf eens af of je hiervoor dan juist eens tijd vrij kan maken...

 

Sneller en productiever werken: ga zelf praktisch aan de slag

Deze vier noodzakelijkheden om sneller en productiever te werken worden behandeld tijdens de cursus:

  • inzicht in jouw timemanagement;
  • digitale tools beheersen en optimaal digitaal samenwerken;
  • jouw e-mail de baas zijn;
  • in de ‘flow’ blijven (positieve energie) en afrekenen met uitstelgedrag.

Je gaat direct praktisch aan de slag: een eigen laptop of bedrijfslaptop waarin je op jouw eigen domein kunt inloggen, is daarom een pre. Het maakt niet uit met welk e-mailprogramma je werkt (let op: is je laptop beveiligd, dan kun je niet zomaar inloggen op een openbaar wifi netwerk).

Download de brochure in PDF (tip: dit is handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)

 

Optionele training Outlook: een lege inbox

Het doel van deze optionele training is om in een hele korte tijd je mailbox op te schonen en overzichtelijk in te richten. Daarnaast leer je waar de handige knoppen zitten en welke functies in Outlook jouw werk een stuk eenvoudiger maken. Het resultaat van deze halve dag is een lege inbox (mits aan het huiswerk is voldaan).

Voor deze training maakt het niet uit in welke Outlook versie je werkt. Het is handig als je met een desktop versie van Office 365 werkt om meer mogelijkheden te laten zien.

 

Is deze cursus geschikt voor jou?

De cursus is geschikt voor iedere secretaresse die meer uit haar dag wil halen en effectiever wil werken. Ad-hoc werkzaamheden komen tussendoor, andere werkzaamheden blijven liggen. Jij wilt weten hoe je dit gestructureerd oppakt en de regie pakt. Daarnaast krijg je tools om sneller digitaal te werken en dit te delen met jouw collega’s.

Heb je vragen of hulp nodig bij het maken van jouw keuze? Neem contact op met onze opleidingsadviseurs Marjan Muller en Niehk Senders op: 040 - 2 979 951 of e-mail: opleidingsadvies@secretary.nl.

 

Inclusief certificaat en studiepunten voor het SMI Degree

Aan het einde van deze cursus ontvang je het deelnamecertificaat van Secretary Management Institute. Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat daarnaast met 4 studiepunten (of 5 studiepunten, in geval van de optionele training Outlook).

Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree

 

Zo overtuig je jouw manager!

Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze cursus Digitaal organiseren & new timemanagement? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!

Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn!

Programma Digitaal organiseren & new timemanagement voor de secretaresse

 

Dag 1 en 2: 9.30 - 16.30 uur (aanvang 9.00 uur)

Effectief omgaan met tijd & digitaal samenwerken

New Timemanagement

  • Time- en aandachtsmanagement
    • Hoe helpt timemanagement jou in jouw dagelijkse werk?
    • De nieuwste inzichten in timemanagement
    • Direct toepasbare tips
  • Weg met de werkdrukveroorzakers
    • Waar ben jij (te) druk mee?
    • Effectief omgaan met afleiders
    • Hoe houd je je aan je eigen planning?
  • Wat of wie beïnvloedt jouw gedrag?
    • Invloed versus betrokkenheid

 

Effectief Digitaal Organiseren

Jij hebt de (mede)verantwoordelijkheid processen helder en gestructureerd in te richten. Daarvoor moet je de regie nemen.

  • Handige digitale samenwerkingstools
    • Actuele informatie over o.a. i-Pad, OneNote, Trello
  • Informatie delen met anderen
    • Collega's meenemen in de ontwikkelingen rondom software, nieuwe tools en inzet van logische processen
    • Een effectief format voor kennisoverdracht
      • O.a. wat wil je overbrengen? Wie heb je nodig?
  • Doelgerichte presentatie maken rondom een digitale samenwerkingstool als OneNote, i-Pad en Trello
  • Helder en daadkrachtig communiceren
    • Kennis delen in de organisatie
    • Hulpbronnen raadplegen

 

E-master: Baas in eigen E-mail, Energie & Effectiviteit

Master je Energie en Gedrag

  • Je uitstelgedrag te lijf
  • Zeg ja tegen ‘nee’
  • Jouw effectiviteitsmotor opkrikken
    • Verhoog je energie met B.E.D.D.
    • Goede voornemens? Zo lukt het wél!
  • Stel jouw Persoonlijke Timemanagement Plan op

Tussen de lesdagen door krijg je in het kader van dit middagprogramma een samenwerkingsopdracht mee: een doelgerichte presentatie maken rondom een digitale samenwerkingstool als OneNote, i-Pad en Trello.

Een eigen laptop of bedrijfslaptop waarin je op jouw eigen domein kunt inloggen is een pre. Je gaat direct praktisch aan de slag! Het maakt niet uit met welk e-mailprogramma je werkt. Let op: is je laptop beveiligd, dan kun je niet zomaar inloggen op een openbaar wifi netwerk.


 

Dag 3: 12.30 - 16.30 uur (aanvang 12.00 uur)

Training Outlook (optioneel)

Het doel van deze workshop is om in een hele korte tijd je mailbox op te schonen en overzichtelijk in te richten. Daarnaast leer je waar de handige knoppen zitten en welke functies in Outlook jouw werk een stuk eenvoudiger maken.

  • Een eenvoudige methodiek om je inkomende mail efficiënt te verwerken
  • Aan de voorkant voorkomen dat je teveel (irrelevante) mail krijgt
  • Handigheidjes in Outlook, o.a.:
    • Hoe schoon je met 1 druk op de knop je mappen op?
    • Hoe maak je standaardteksten aan?
    • Welke regels en snelle stappen leveren tijdswinst op?

Het resultaat van deze dag is een lege inbox (mits aan het huiswerk is voldaan). Voor deze training maakt het niet uit in welke Outlook versie je werkt. Het is handig als je met een desktop versie van Office 365 werkt om meer mogelijkheden te laten zien. De online versie is vrij summier.

Aanmelden voor een ½ dag is niet mogelijk.

Een eigen laptop of bedrijfslaptop waarin je op jouw eigen domein kunt inloggen is een pre. Je gaat direct praktisch aan de slag! Let op:is je laptop beveiligd, dan kun je niet zomaar inloggen op een openbaar wifi netwerk.

Jouw deskundige docenten:

Deze training wordt afwisselend verzorgd door de trainers van het Master of Workflow team. Zij willen voor jou die steen in de rivier zijn. De steen die de drukke dagelijkse stroom van werkzaamheden een beetje bijstuurt, waardoor er een betere flow ontstaat.

Zij helpen je graag je persoonlijk leiderschap in te zetten en werkprocessen en samenwerking te reguleren. Zij begrijpen goed dat verantwoordelijkheid en werkplezier meer is dan het simpel uitvoeren van taken. Op naar een optimale workflow!

De business organizers Astrid Haveman, Milly van der Meulen en Sandra van Dijk zijn praktisch ingesteld, positief kritisch en brengen graag de nodige humor in hun trainingen. Werkorganisatie en timemanagement pakken zij breed op: het gaat niet alleen om tips en trucs, maar ook om duurzame gedragsverandering, samenwerking en het beïnvloeden van de werkcontext. Waarbij de nadruk ligt op brein-processen en vaardigheden.

 

Astrid Haveman

Astrid Haveman
Astrid is als timemanagement expert en senior DISC-consultant ervaren in effectief workflow management, samenwerking en slim digitaal organiseren. Zij begeleidt en traint professionals rondom de juiste inzet van tools, processen en gedrag. In kleine stappen naar een heldere focus en meer overzicht en rust. Ze helpt je vaardigheden te ontwikkelen om de juiste acties op het juiste moment met de juiste middelen te doen, waardoor je resultaten beter worden.

 

Sandra van Dijk

Sandra van Dijk
Sandra is psychologe van origine en heeft veel ervaring als projectleider en HRD-adviseur. Zij weet als geen ander hoe het is om veel verschillende ballen tegelijk in de lucht te moeten houden. Haar missie: jou laten ervaren dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn om meer grip te creëren op je werkdag. En dat je altijd meer invloed hebt op je situatie dan je denkt!

 

Milly van der Meulen


Milly van der Meulen
Milly is een echte ervaringsdeskundige en brengt 12 jaar organize- en oplossingsgerichte coachervaring mee. Professionals uit onderwijs, MKB en grote organisaties zijn door haar inmiddels getraind rondom timemanagement en werkorganisatie. Slimmer werken staat daarbij altijd centraal. Dat doet zij vanuit haar motto ‘de kracht van eenvoud, want de wereld is al ingewikkeld genoeg’. Jou meer werkplezier bieden is haar hoofddoel.

Algemene informatie Digitaal organiseren & new timemanagement voor de secretaresse

 

Data en locatie

  • 5, 26 november en (optioneel) 10 december 2019
  • 10 februari, 2 en (optioneel) 16 maart 2020
  • 14 mei, 4 en (optioneel) 18 juni 2020

Ben je geinteresseerd in het volgen van deze cursus, maar komen bovenstaande data je niet goed uit? Neem contact op met Marjan Muller en Niehk Senders voor andere data/mogelijkheden: 040 - 2 974 947

 

La Vie Utrecht
Sint Jacobsstraat 61
3511BP Utrecht
Tel. 030 234 0088

Parkeren en bereikbaarheid

 

Jouw investering

De investering voor de 2-daagse cursus en training Outlook bedraagt € 2.099,-. De investering voor de 2-daagse cursus bedraagt € 1.699,-. De training Outlook is niet los te volgen. Deze bedragen zijn inclusief koffie/thee en op dag 1 en 2 is de lunch inbegrepen. Deze cursus wordt ondersteund door een online leeromgeving.

 


Ondersteund door online leeromgeving

Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.

 

Naar Mijn Online Leeromgeving
Cursus Digitaal organiseren & new timemanagement  voor de secretaresse online leeromgeving

Wat cursisten zeggen over de cursus Digitaal organiseren & new timemanagement

  • "Ik heb ondertussen al een aantal cursussen gehad maar ik heb hier toch wel het beste gevoel over. Ik heb twee ontzettend leuke vrouwen met verstand van zaken die de informatie heel goed weten over te brengen. Hele goede tips gehad, waar ik in de praktijk ook echt wat aan heb. Heel fijn! Na de eerste lesdag ben ik de eerste tips al toe gaan passen en het heeft geholpen. In mijn introductietekst vertelde ik dat ik vaak 's avonds en in het weekend nog thuis werkte om mijn werk af te krijgen. Na die dag heb ik me twee dagen ingezet om alle achterstand weg te werken en mijn agenda op orde te krijgen. Sindsdien heb ik niet meer 's avonds of in het weekend gewerkt. Mijn doel is bereikt. Nu hopen dat ik zoveel mogelijk blijf onthouden van deze cursus. Top gedaan."
  • "Leuke en inspirerende opleiding. Je wordt weer even met je neus op de feiten gedrukt, geeft een goede mindset."
  • "Het werkt! Sinds deze training heb ik een lege inbox! Ook heb ik geen uur meer overgewerkt omdat ik anders mijn werk niet af kreeg. Alleen nog als ik er zelf bewust voor kies." Ellen de Vries van de gemeente Urk 

Incompany training

Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega’s allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie (herkenbaarheid)
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Lean organisatie? We onderzoeken jullie verbeterpunten voor een zelfsturend secretariaat
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met

Sabine Slagter Incompany Advies
Sabine Slagter
Manager Incompany trainingen
Email: s.slagter@secretary.nl
Telefoon: 040 2 974 874 / Mobiel: 06 51 35 28 21

Ja, ik schrijf me in voor de editie die start op 5 november 2019.
Ja, ik schrijf me in voor de editie die start op 10 februari 2020.
Ja, ik schrijf me in voor de editie die start op 14 mei 2020.

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Cursus Digitaal organiseren & new timemanagement voor de secretaresse start op Start 5 november 2019, 10 februari of 14 mei in La Vie Utrecht!

Heb je een vraag of opmerking?
Neem dan voor meer informatie contact op met:

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: 2-daagse cursus
Prijs: €1699,- excl. btw
Datum: Start 5 november 2019, 10 februari of 14 mei
Studiepunten: 4
Locatie: La Vie Utrecht

Tip: opleidingsadvies

Wil je persoonlijk advies of heb je een vraag? Bel Marjan Muller en Niehk Senders:

Visit link 040 - 2 974 951

Chat direct met ons

Nu € 250,- korting:

Ben jij klaar voor je nieuwe rol? Hoor op 31 oktober alles over dé 5 toekomstcompetenties...

Assistant Power Class 2019

Incompany

Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:

Visit link 06 - 51 35 28 21

Sabine Slagter

Lees meer over incompany