Opleiding HR Assistent

Speciaal voor de assistent met P&O/HR taken

  • Vergroot jouw kennis, zodat je een gedegen gesprekspartner bent
  • Alle processen, systemen en actuele wetgeving op een rij
  • Ken alle antwoorden op vragen van collega's en sollicitanten
  • Leestip: Personeelszaken, P&O, HR, HRM… Is het één pot nat?
  • Topdocent Anne Hallema: beoordeeld met een 8,1

Cursus HR Assistent: gedegen inzicht in personeelsmanagement

Het ondersteunen van de afdeling P&O/HR vergt extra kennis en vaardigheden naast jouw reguliere secretariële werkzaamheden. Van jou
wordt verwacht dat je processen en systemen kent en op de hoogte bent van wetgeving. Heb je antwoord op vragen, zoals:

  • Hoe bouw je een personeelsdossier op?
  • Ken je de actuele wetgeving?
  • Hoe ondersteun je een sollicitatieprocedure?
  • Heb je genoeg kennis van arbeidsvoorwaarden, contracten etc. om op een juiste manier te corresponderen?
  • Weet je hoe de bedrijfscultuur en structuur in elkaar steekt?

Vaak ben jij het eerste aanspreekpunt voor jouw collega’s en sollicitanten. Iedereen verwacht dan ook dat je antwoord hebt op hun vragen. Met deze 2-daagse cursus HR Assistent zorg je dat jouw kennis op het gebied van P&O optimaal is, zodat je een gedegen gesprekspartner bent!

Bekijk het complete programma

 

Verdiep je in jouw rol op de HR afdeling

  • Alle actuele wetgeving op een rij
  • Opbouw van een goed personeelsdossier
  • De selectieprocedure van A tot Z
  • Arbeidsrecht en en contracten
  • Belangrijk bij de personeelsadministratie

Download de brochure (handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)

 

Is deze cursus iets voor jou?

De cursus HR Assistent is speciaal ontwikkeld voor:

  • (Directie)secretaressen en assistenten die (recent) werkzaam zijn op de P&O/HR afdeling of binnenkort aangesteld worden;
  • Assistent personeelszaken;
  • Medewerker HR administratie;
  • Ook wanneer je de directie ondersteunt in P&O/HR taken of verantwoordelijk bent voor de uitvoering van bepaalde (onderdelen van) P&O/HR taken.

Deze cursus is geschikt voor de beginnende assistent omdat de focus ligt op de kennis van P&O en de betekenis hiervan voor jouw functie. Het is een logische vervolgstap in jouw carrière.

Heb je vragen of hulp nodig bij het maken van deze keuze? Neem vrijblijvend contact op met onze opleidingsadviseurs, Marjan Muller en Niehk Senders, telefoon: 040-2 974 947 of e-mail: opleidingsadvies@secretary.nl. Zij geven je graag persoonlijk advies!

 

Reacties van voorgaande cursisten

Na afloop van deze opleiding HR Assistent deelden enkele cursisten het volgende met ons:

“Echt veel bruikbare informatie gekregen”
“Het uitwisselen van ervaringen met andere cursisten en de docent is mij erg goed bevallen”
“Veel herkenbare verhalen van andere cursisten”
“Duidelijke uitleg, er vallen veel puzzelstukjes op zijn plaats”

 

Inclusief certificaat en studiepunten voor het SMI Degree

Je ontvangt aan het einde van de opleiding het certificaat HR Assistent van Secretary Management Institute. Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat met 4 studiepunten. 

Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree

 

Zo overtuig je jouw manager!

Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze opleiding? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!

Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn! 

Programma van de opleiding HR Assistent

Tijdschema opleidingsdagen:

Dag 1:
09.00 uur - Ontvangst
09.30 uur - Start programma
17.15 uur - Einde

 

Dag 2:
08.30 uur - Ontvangst
09.00 uur - Start programma
17.15 uur - Einde

Het programma wordt regelmatig onderbroken voor koffie- en theepauzes


Dag 1

Instroom, arbeids(overeenkomsten)recht, doorstroom, WvP en WIA

Instroom

  • Personeelsplanning
  • Vacature
  • Wervingsprocedure
  • Selectieprocedure
  • Selectiemiddelen
  • NVP-sollicitatiecode
  • Introductie & socialisatie
  • Bedrijfscultuur

Arbeidsrecht en arbeidsovereenkomstenrecht

Doorstroom

  • Loopbaanbeleid
  • Ken- & Stuurgetallen
  • Employability
  • Competentiemanagement
  • Beoordelen
  • Beloning & beloningssystemen

Wet verbetering Poortwachter (WvP)

Wet Inkomen naar Arbeidsvermogen (WIA)


Tip: Download de brochure (dit is handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)


Dag 2

Uitstroom, ontslagrecht en personeelsadministratie

Uitstroom

  • Soorten uitstroom
  • Verloop
  • Individueel ontslag
  • Collectieve uitstroom
  • Exit-interview
  • beëindiging arbeidsovereenkomst

Inleiding in het ontslagrecht

  • Wettelijk kader Burgerlijk Wetboek (BW) en BBA 1945
  • Transitievergoeding
  • Kantonrechterformule
  • Dossieropbouw bij dreigend ontslag

Personeelsadministratie

  • Vastleggen van gegevens
  • Privacy van gegevens
  • Identificatie op de werkplek
  • Personeelsdossier
  • Formulieren, checklists

Docent:

 

Dhr. Anne Hallema

Na zijn studies Arbeidsmarktpolitiek & Personeelsbeleid en Bedrijfskundig management heeft Anne ruime ervaring opgedaan in de HR discipline. In de ruim 30 jaar dat hij in deze richting werkzaam is heeft hij bij verschillende organisaties met alle aspecten van het personeelsvak te maken gehad. In zijn loopbaan is hij operationeel, managerial als ook beleidsmatig werkzaam geweest.

In zijn laatste functie bij een van de grootste landelijk werkende zorgverzekeraar adviseerde hij van uit een beleidsfunctie de Raad van bestuur, directie en management op het gebied van competentiemanagement, organisatieontwikkeling, arbeidsomstandigheden, functiewaardering en beloningsvraagstukken. Binnen deze organisatie heeft hij het employabilitybeleid vorm gegeven en een systeem van competentiemanagement ontwikkeld en ingevoerd.

Sinds 2009 is hij volledig zelfstandig werkzaam. Met zijn adviespraktijk ondersteunt hij organisaties op het gebied van het strategisch HRM en persoonlijke coaching & counseling. Daarnaast vindt hij het belangrijk om zijn kennis en kunde aan anderen over te dragen en is hij verbonden aan een aantal opleidingsinstituten en hogescholen. Voor het Secretary Management Institute verzorgt hij sinds 2001 cursussen op het HRM vakgebied.

Algemene informatie over de opleiding HR Assistent

 

Data & locatie

  • 13 en 14 november 2018

 

La Vie Utrecht
Sint Jacobsstraat 61
3511BP Utrecht
Tel. 030 234 0088

Routebeschrijving per auto/OV
Looproute vanaf station Utrecht Centraal

 

Jouw investering

De investering voor de 2-daagse opleiding HR Assistent bedraagt € 1.699,- (excl. btw) per persoon. Dit bedrag is inclusief koffie/thee, lunches en toegang tot de online leeromgeving.

 


Belastingvoordeel

N.B. Betaalt u dit programma (gedeeltelijk) zelf? Maak gebruik van het belastingvoordeel en vraag tot bijna 50% van de studiekosten terug van de Belastingdienst! Meer informatie en tips

Wat deelnemers zeggen van de cursus HR Assistent

 

  • 'Het opdoen van een goede basiskennis op HR vakgebied, waarmee je als (HR) management assistant jouw leidinggevende nog beter (inhoudelijk) kunt ondersteunen.'
  • 'Het is een hele leuke zeer leerzame training, met veel aandacht vanuit en voor de praktijk. Ik heb me geen moment verveeld!'
  • 'Inhoudelijk was de opleiding goed. Veel informatie gekregen en praktijkvoorbeelden gehad. Vragen klassikaal werden goed behandeld. Trainer kon boeiend vertellen. Locatie was prima en goed bereikbaar.'
  • 'Ik vond het een zeer leerzame training. Leuke 'collega's' en een leraar die het heel goed kon verwoorden en je bij de les houden.'
  • 'In korte tijd geeft deze cursus je veel HR kennis en wetgeving die je in de praktijk zo kunt toepassen.'
  • 'Top! Heel veel info is op een duidelijke en positieve manier weergegeven.'
  • 'De inhoud van de opleiding was heel goed. Een breed scala onderwerpen kwam aan bod, er was veel ruimte voor vragen en voorbeeldsituaties vanuit de groep. Ik paste goed in de doelgroep van de opleiding zoals omschreven op de site van SMI en de opleiding voldeed dan ook prima aan mijn verwachtingen. De locatie was prettig qua ligging en zeker ook lunchfaciliteiten, met als enige opmerking dat de airco erg hoog stond (met erg droge ogen als gevolg). De docent putte uit veel persoonlijke praktijkervaring, wat het vergemakkelijkte om naar zijn verhaal te luisteren. Ik zou deze opleiding zeker aanraden aan vakgenoten!'
  • 'Een prima basiscursus voor HR-assistenten. Alle aspecten komen aan bod aan de hand van instroom-doorstroom-uitstroom van de medewerker.'
  • 'Informatieve training waardoor de basiskennis op HR gebied aangescherpt wordt.'
  • 'De opleiding voldeed geheel aan mijn verwachting: meer achtergrondinformatie over alle aspecten van HR. Ben zeer veel te weten gekomen over dit onderwerp. Dankzij een inspirerende trainer was de lesstof goed te volgen en bleef mijn aandacht gefocust.'
  • 'Je krijgt op een toegankelijke manier een beeld van wat HR (assistent) inhoudt, met daarbij genoeg ruimte voor vragen, discussie en reflectie.'
  • 'Mijn doel is bereikt: kennismaking met alle facetten van HR assistent.'
  • 'De opleiding heeft zeker voldaan aan mijn wensen maar een extra pluim gaat naar de docent. Zonder zijn enthousiasme, gedrevenheid, veelvuldige interactie met de cursisten en de visualisering middels levendig geschetste praktijksituaties zou de overgebrachte kennis misschien minder (danwel anders) beklijven!'
  • 'Zeer leerzaam en sluit perfect aan bij mijn huidige functie als HR Assistant (vanuit een secretariële rol).'
  • 'Positief, goede toevoeging op mijn bestaande kennis.'

Incompany training

Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega’s allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie (herkenbaarheid)
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Lean organisatie? We onderzoeken jullie verbeterpunten voor een zelfsturend secretariaat
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met

Sabine Slagter Incompany Advies
Sabine Slagter
Manager Incompany trainingen
Email: s.slagter@secretary.nl
Telefoon: 040 2 974 874 / Mobiel: 06 51 35 28 21

Ja, ik schrijf me in voor de opleiding HR Assistent op 13 en 14 november 2018

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Opleiding HR Assistent start op Start 13 november 2018 in La Vie Utrecht!

Heb je een vraag of opmerking?
Neem dan voor meer informatie contact op met:

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: 2-daagse cursus
Prijs: €1699,- excl. btw
Datum: Start 13 november 2018
Beoordeling (14):
8,1 / 10
Studiepunten: 4
Locatie: La Vie Utrecht

Tip: opleidingsadvies

Wil je persoonlijk advies over welke opleiding het best bij je past? Bel:

Visit link 040 - 2 974 947

Marjan Muller en Niehk Senders

Chat direct met ons

€250,- collegakorting

Ontdek de digitale mogelijkheden om beter te worden in jouw werk!

Tech Savvy Assistant Event 2018

Incompany

Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:

Visit link 06 - 51 35 28 21

Sabine Slagter

Lees meer over incompany