Cursus Digitaal archiveren

N.B. Deze cursus is alleen mogelijk als incompany training.

  • Praktische richtlijnen voor het digitaal archief
  • Efficiënter werken met de laatste tools, o.a. SharePoint, OneNote
  • 20% tijdsbesparing door een goed en inzichtelijk archief
  • Incl. 4 studiepunten voor het Professional Secretary Diploma
  • Deze 2-daagse cursus is CEDEO erkend en beoordeeld met een 8,4!

Waarom deze incompany cursus Digitaal Archiveren?

De meeste organisaties werken met een hybride archief (zowel papier als digitaal). Jouw rol hierin is essentieel. Jij beheert alle informatie en zorgt ervoor dat deze goed gestructureerd, gearchiveerd en altijd terug te vinden is.

Je leert in deze incompany cursus Digitaal archiveren samen met jouw collega's hoe jullie meer uit het digitale archief halen en deze op een juiste efficiënte manier gebruiken. De echte winst zit in de afspraken die je onderling maakt gecombineerd met de verborgen mogelijkheden in de programma’s en tools die jullie dagelijks gebruiken.

Bekijk een voorbeeld programma (in overleg wordt het programma op maat gemaakt)

 

Het resultaat: pak ‘die echte winst’

  • Je werkt sneller en slimmer en doet de juiste dingen
  • Je ontwikkelt een centrale structuur die voor iedereen snel en gemakkelijk toegankelijk is
  • Je archiveert op een manier die al snel 20% tijdsbesparing oplevert
  • Je bent op de hoogte van de laatste tools zoals o.a. SharePoint
  • Je hebt inzicht in papierloos werken met hulpmiddelen zoals OneNote en iPad

 

Studiepunten en deelnamecertificaat

Voor deze 2-daagse cursus Digitaal Archiveren ontvang je 4 studiepunten. Met deze studiepunten spaar je voor het SMI Degree, waarmee je laat zien dat je werkt aan je persoonlijke ontwikkeling. Je ontvangt het diploma als je 12 studiepunten behaald hebt. Meer informatie over studiepunten.

Aan het einde van de cursus ontvang je het deelnamecertificaat. Door werkgevers goed gewaardeerd en voor jezelf een uitstekende aanvulling op je cv!

 

Zo overtuig je jouw manager!

Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze incompany cursus samen met jouw collega's? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!

Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn! 

Let op: onderstaand programma is indicatief en naar wens aan te passen.


 

Dag 1

Module 1: Werken in het papierloze kantoor met tools zoals SharePoint

Papierloos werken is technisch niet ingewikkeld het is veel meer een mindset. Je maakt kennis met de beschikbare tools en mogelijkheden.

  • Papierloos werken, zo doe je dat
  • Korte demo van enkele tools voor papierloos werken
    • SharePoint
    • Social collaboration tools
    • Tablets
  • Workshop: wat moet ik doen om mijn werkplek papierloos te maken?
  • De rol van e-mail (Outlook) bij digitaal archiveren)

Module 2: Workshop classificeren en afspraken maken

  • Digitaal archiveren in het geheugen van je organisatie
    • Kenmerken / basis van een goede digitale mappenstructuur
    • Wat bewaren we waar; hoofd- en submappen
    • Het belang van centraal digitaal documentbeheer
    • Een toegankelijke mappenstructuur voor iedereen
  • Workshop classificeren
    • Zelf ontwerpen van een structuur en vervolgens toepassen
    • Elkaars stukken terugvinden en
  • opbergen in een gezamenlijke structuur
  • De noodzaak tot het gebruik van uniforme afspraken
  • Afspraken maken over uniforme bestandsnamen om dubbele opslag van documenten (onder verschillende bestandsnamen) en eventuele het gebruik van verkeerde (versies van) documenten te reduceren/voorkomen.

 

Dag 2

Module 3: Papierloos werken met je beschikbare hulpmiddelen zoals OneNote en de iPad

  • Introductie in OneNote, waarom zou ik dat gaan gebruiken?
  • Papierloos werken met OneNote
  • De digitale maandmap in OneNote
  • Papierloos werken met je tablet, zo doe je dat

Module 4: Digitale duurzaamheid, bewaartermijnen, uniforme naamgeving en de digitale handtekening

  • Digitale duurzaamheid toepassen in het moderne kantoor
  • Bewaartermijnen afspreken, zo doe je dat
  • Email archivering
  • Tips en tricks voor digitaal archiveren
  • Afspraken over bijvoorbeeld naamgeving, bewaartermijnen en substitutie op een rij

  

Je deskundige docenten:

De cursus wordt verzorgd door Bouke van Kleef of Inge Verweij van AVK. Zij zijn specialist in het optimaliseren van management- en directieondersteuning.

Data, locatie & investering

Data en locatie worden in overleg vastgesteld. De investering is o.a. afhankelijk van het gewenste aantal deelnemers en de invulling van het programma.

 



Incompany training

Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega’s allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie (herkenbaarheid)
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Lean organisatie? We onderzoeken jullie verbeterpunten voor een zelfsturend secretariaat
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met

Sabine Slagter Incompany Advies
Sabine Slagter
Manager Incompany trainingen
Email: s.slagter@secretary.nl
Telefoon: 040 2 974 874 / Mobiel: 06 51 35 28 21

Inlogcode:

Incompany

Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:

Visit link 06 - 51 35 28 21

Sabine Slagter

Lees meer over incompany

Algemene Informatie

Type: 2-daagse cursus
Prijs: €1699,- excl. btw
Datum: Nader overeen te komen
Beoordeling (10):
8,4 / 10
Studiepunten: 4
Locatie: Nader overeen te komen