Cursus Digitaal Timemanagement voor de assistant

Effectiever en slimmer werken: haal meer uit je dag

Assistant, hoe werk je effectiever en word je weer 'in control'?

Je bent een ambitieuze assistant met de nodige werkervaring. Je bent goed in je werk, het management en het secretariaat is blij met jou. Maar:

> In één dag heb je veel te doen, zowel op het werk als privé. Wat als jij effectiever omgaat met jouw tijd?
> Jij bent de digitale spin in het web. Wat als je zicht hebt op de digitale tools die je werk gemakkelijker maken? En dit deelt met jouw collega’s?
> De e-mails en taken blijven binnenstromen. Het is soms best schipperen met je tijd. Wat als jouw inbox ineens leeg is?
> Je hebt altijd je oren en ogen open in jouw werk. Dat vraagt flink wat energie. Wat als je jouw energielevel weet te optimaliseren?

Als je deze ‘wat als’ vragen onder de knie hebt, werk je effectiever en loop je niet meer achter de feiten aan. Je krijgt meer voor elkaar en je krijgt meer voldoening uit je werk.

 

Resultaat na deze cursus timemanagement: hogere productiviteit én meer rust

Tijdens de cursus Digitaal Timemanagement ga je direct praktisch aan de slag: een eigen laptop waarmee je op jouw eigen domein kunt inloggen, is een pre. Na 3 klassikale/online lesdagen en diverse opdrachten:

  • heb je inzicht in jouw time- en aandachtsmanagement;
  • werk je optimaal digitaal (samen);
  • ben je de baas over jouw e-mail en agenda;
  • houd je meer energie over met minder stress;
  • ken je handige digitale tools en tips.

Denk je nu dat je geen tijd hebt? Vraag jezelf eens af of je juist eens tijd vrij kan maken...

Bekijk het volledige programma

 

Met intensieve training Outlook: een lege inbox

Het doel van deze training op dag 3 is om in een hele korte tijd je mailbox op te schonen en overzichtelijk in te richten. Daarnaast leer je waar de handige knoppen zitten en welke functies in Outlook jouw werk een stuk eenvoudiger maken. Het resultaat van deze halve dag is een lege inbox (mits aan het huiswerk is voldaan).

Download de brochure in PDF (tip: dit is handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)

 

Is deze cursus geschikt voor jou?

De cursus is geschikt voor iedere assistant en secretaresse die meer uit haar dag wil halen en effectiever wil werken. Ad-hoc werkzaamheden komen tussendoor, andere werkzaamheden blijven liggen. Jij wilt weten hoe je dit gestructureerd oppakt en de regie pakt. Daarnaast krijg je tools om sneller digitaal te werken en dit te delen met jouw collega’s.

Heb je vragen of hulp nodig bij het maken van jouw keuze? Neem contact op met onze opleidingsadviseur Marjan Muller op: 040 - 2 979 951 of e-mail: opleidingsadvies@secretary.nl.

 

Inclusief certificaat en studiepunten voor het SMI Degree

Aan het einde van deze cursus ontvang je het deelnamecertificaat van Secretary Management Institute. Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat daarnaast met 5 studiepunten waarmee je spaart voor een SMI Degree.

Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree

 

Zo overtuig je jouw manager

Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze cursus timemanagement? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!

Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn...

Programma cursus digitaal timemanagement

 

Dag 1: 

Effectief omgaan met tijd & digitaal samenwerken

New Timemanagement

  • Time- en aandachtsmanagement
    • Hoe helpt timemanagement jou in jouw dagelijkse werk?
    • De nieuwste inzichten in timemanagement
    • Direct toepasbare tips
  • Weg met de werkdrukveroorzakers
    • Waar ben jij (te) druk mee?
    • Effectief omgaan met afleiders
    • Hoe houd je je aan je eigen planning?
  • Wat of wie beïnvloedt jouw gedrag?
    • Invloed versus betrokkenheid

Opdrachten

Voorafgaand krijg je een korte opdracht en na de eerste dag krijg je een samenwerkingsopdracht (een doelgerichte presentatie maken rondom een digitale samenwerkingstool als OneNote, i-Pad of Trello). Daarnaast krijg je één of meer aanvullende opdrachten.

De basis van regie nemen

  • De veranderende rol van de secretaresse
  • Hulpbronnen raadplegen
  • Informatie delen met anderen
  • Collega’s meenemen in de ontwikkelingen rondom software, nieuwe tools en inzet van logische processen
  • Een effectief format voor kennisoverdracht
    O.a. wat wil je overbrengen? Wie heb je nodig?

Dag 2: 

Effectief omgaan met tijd & digitaal samenwerken

Word een kei in digitaal organiseren!

Jij hebt de (mede)verantwoordelijkheid processen helder en gestructureerd in te richten. Daarvoor moet je de regie nemen.

Handige digitale samenwerkingstools

Actuele informatie over o.a. Teams, OneNote, Trello?

Informatie delen met anderen

  • Collega’s meenemen in de ontwikkelingen rondom software, nieuwe tools en inzet van logische processen
  • Groepsgewijs oefenen we met het presenteren van jullie digitale tool 

E-master: Baas in eigen E-mail

  • Basisprincipes effectief e-mailbeheer
  • 10 Outlook tips en trucs
  • De verdieping hierop vindt de derde plaats

Master je energie & effectiviteit

  • Je uitstelgedrag te lijf
  • Taakbeheer: een handige beslisboom die jou helpt overzicht te creëren in jouw taken
  • Bewaak je eigen grenzen: zeg ‘ ja’ tegen ‘nee’
  • Goede voornemens: zo lukt het wél!

Stel jouw persoonlijke Timemanagement Plan op

 


Dag 3: 

Intensieve training Outlook 

Het doel van deze workshop is om in een hele korte tijd je mailbox op te schonen en overzichtelijk in te richten. Daarnaast leer je waar de handige knoppen zitten en welke functies in Outlook jouw werk een stuk eenvoudiger maken.

  • Een eenvoudige methodiek om je inkomende mail efficiënt te verwerken
  • Aan de voorkant voorkomen dat je teveel (irrelevante) mail krijgt
  • Handigheidjes in Outlook, o.a.:
    • Hoe schoon je met 1 druk op de knop je mappen op?
    • Hoe maak je standaardteksten aan?
    • Welke regels en snelle stappen leveren tijdswinst op?

Het resultaat van deze dag is een lege inbox (mits aan het huiswerk is voldaan). Voor deze training maakt het niet uit in welke Outlook versie je werkt. Het is handig als je met een desktop versie van Office 365 werkt om meer mogelijkheden te laten zien. De online versie is vrij summier.

Maak je geen gebruik van Outlook? Vraag dan naar de mogelijkheden bij Marjan: 040 - 2 974 947. 

 

Jouw deskundige docenten:

Deze training wordt afwisselend verzorgd door de trainers van het Master of Workflow team. Zij willen voor jou die steen in de rivier zijn. De steen die de drukke dagelijkse stroom van werkzaamheden een beetje bijstuurt, waardoor er een betere flow ontstaat.

Zij helpen je graag je persoonlijk leiderschap in te zetten en werkprocessen en samenwerking te reguleren. Zij begrijpen goed dat verantwoordelijkheid en werkplezier meer is dan het simpel uitvoeren van taken. Op naar een optimale workflow!

De business organizers Astrid Haveman, Milly van der Meulen en Sandra van Dijk zijn praktisch ingesteld, positief kritisch en brengen graag de nodige humor in hun trainingen. Werkorganisatie en timemanagement pakken zij breed op: het gaat niet alleen om tips en trucs, maar ook om duurzame gedragsverandering, samenwerking en het beïnvloeden van de werkcontext. Waarbij de nadruk ligt op brein-processen en vaardigheden.

 

Astrid Haveman

Astrid Haveman
Astrid is als timemanagement expert en senior DISC-consultant ervaren in effectief workflow management, samenwerking en slim digitaal organiseren. Zij begeleidt en traint professionals rondom de juiste inzet van tools, processen en gedrag. In kleine stappen naar een heldere focus en meer overzicht en rust. Ze helpt je vaardigheden te ontwikkelen om de juiste acties op het juiste moment met de juiste middelen te doen, waardoor je resultaten beter worden.

 

Sandra van Dijk

Sandra van Dijk
Sandra is psychologe van origine en heeft veel ervaring als projectleider en HRD-adviseur. Zij weet als geen ander hoe het is om veel verschillende ballen tegelijk in de lucht te moeten houden. Haar missie: jou laten ervaren dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn om meer grip te creëren op je werkdag. En dat je altijd meer invloed hebt op je situatie dan je denkt!

 

Milly van der Meulen


Milly van der Meulen
Milly is een echte ervaringsdeskundige en brengt 12 jaar organize- en oplossingsgerichte coachervaring mee. Professionals uit onderwijs, MKB en grote organisaties zijn door haar inmiddels getraind rondom timemanagement en werkorganisatie. Slimmer werken staat daarbij altijd centraal. Dat doet zij vanuit haar motto ‘de kracht van eenvoud, want de wereld is al ingewikkeld genoeg’. Jou meer werkplezier bieden is haar hoofddoel.

Algemene informatie digitaal timemanagement

 

Data

Start in mei 2022:

19 mei 2022: La Vie Utrecht, 09:00 - 17:00 uur
9 juni 2022: Online sessies, 09:00 - 16:30 uur
23 juni 2022: La Vie Utrecht, 13:30 - 17:30 uur

Neem een eigen (bedrijfs)laptop mee, waarmee je op jouw eigen domein kunt inloggen. Je gaat direct praktisch aan de slag! Let op: is je laptop beveiligd, dan kun je niet zomaar inloggen op een openbaar wifi netwerk.

Ben je geïnteresseerd in het volgen van deze cursus, maar komen bovenstaande data je niet goed uit? Neem contact op met onze opleidingsadviseur Marjan voor alternatieve data of een andere cursus: 040 - 2 974 947.

 

Locatie van de klassikale lessen

La Vie Utrecht
Sint Jacobsstraat 61
3511 BP Utrecht
Tel. 030 234 0088
Parkeren en bereikbaarheid

 

Jouw investering

De investering voor deze 3-daagse cursus bedraagt € 2.099,-. Dit bedrag is inclusief koffie/thee en lunch op de eerste klassikale lesdag. Deze cursus wordt ondersteund door een online leeromgeving.

smaple image

Hybride opzet voor een sterker leerresultaat

Je kunt rekenen op een sterke combinatie van online onderdelen en leren op de leslocatie die samen één geheel vormen en ook op zichzelf een meerwaarde bieden.

De voordelen voor jou:

  • Groter leerrendement door een intensiever leertraject
  • Nog meer afgestemd op jouw praktijk
  • Besparing tijd en meer flexibiliteit

 

Lees meer over de hybride opzet

Ondersteund door online leeromgeving

Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.

 

Naar Mijn Online Leeromgeving
Cursus Digitaal Timemanagement voor de assistant online leeromgeving

Wat cursisten zeggen over de cursus Digitaal Timemanagement

  • 'Ik heb ondertussen al een aantal cursussen gehad maar ik heb hier toch wel het beste gevoel over. Ik heb ontzettend leuke docenten met verstand van zaken die de informatie heel goed weten over te brengen. Hele goede tips gehad, waar ik in de praktijk ook echt wat aan heb. Heel fijn! Na de eerste lesdag ben ik de eerste tips al toe gaan passen en het heeft geholpen. In mijn introductietekst vertelde ik dat ik vaak 's avonds en in het weekend nog thuis werkte om mijn werk af te krijgen. Na die dag heb ik me twee dagen ingezet om alle achterstand weg te werken en mijn agenda op orde te krijgen. Sindsdien heb ik niet meer 's avonds of in het weekend gewerkt. Mijn doel is bereikt. Nu hopen dat ik zoveel mogelijk blijf onthouden van deze cursus. Top gedaan.'
  • 'Leuke en inspirerende opleiding. Je wordt weer even met je neus op de feiten gedrukt, geeft een goede mindset.'
  • 'Het werkt! Sinds deze training heb ik een lege inbox! Ook heb ik geen uur meer overgewerkt omdat ik anders mijn werk niet af kreeg. Alleen nog als ik er zelf bewust voor kies.' Ellen de Vries van de gemeente Urk 

Incompany training

Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega's allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie (herkenbaarheid)
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Lean organisatie? We onderzoeken jullie verbeterpunten voor een zelfsturend secretariaat
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met

marjan.muller@secretary.nl Incompany Advies

Marjan Muller
Adviseur Incompany Trainingen
Email: marjan.muller@secretary.nl
Telefoon: 040 - 2 974 947 / Mobiel: 06 - 10 352 606

Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!
Cursus Digitaal Timemanagement voor de assistant inschrijven

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Cursus Digitaal Timemanagement voor de assistant start op Start 19 mei 2022 in La Vie Utrecht & online!

Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:

Wil je, naast dit event, ook op de hoogte blijven van onze praktische werktips, events en opleidingen op je vakgebied?

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: 3-daagse cursus
Prijs: €2099,- excl. btw
Datum: Start 19 mei 2022
Studiepunten: 5
Locatie: La Vie Utrecht & online

Tip: opleidingsadvies

Wil je persoonlijk advies of heb je een vraag? Bel Marjan Muller:

Visit link 040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606

Chat direct met ons

Vraag gratis aan...

Onze gloednieuwe opleidingsgids met extra werktips >>

Management Assistant Opleidingsgids 2022

Incompany training

Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:

Visit link 040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606

Marjan Muller

Lees meer over incompany