Je bent een ambitieuze assistant met de nodige werkervaring. Je bent goed in je werk, het management en het secretariaat is blij met jou. Maar:
> In één dag heb je veel te doen, zowel op het werk als privé. Wat als jij effectiever omgaat met jouw tijd?
> Jij bent de digitale spin in het web. Wat als je zicht hebt op de digitale tools die je werk gemakkelijker maken? En dit deelt met jouw collega’s?
> De e-mails en taken blijven binnenstromen. Het is soms best schipperen met je tijd. Wat als jouw inbox ineens leeg is?
> Je hebt altijd je oren en ogen open in jouw werk. Dat vraagt flink wat energie. Wat als je jouw energielevel weet te optimaliseren?
Als je deze ‘wat als’ vragen onder de knie hebt, werk je effectiever en loop je niet meer achter de feiten aan. Je krijgt meer voor elkaar en je krijgt meer voldoening uit je werk.
Tijdens de cursus Digitaal Timemanagement ga je direct praktisch aan de slag: een eigen laptop waarmee je op jouw eigen domein kunt inloggen, is een pre. Na 3 klassikale/online lesdagen en diverse opdrachten:
Denk je nu dat je geen tijd hebt? Vraag jezelf eens af of je juist eens tijd vrij kan maken...
Bekijk het volledige programma
Het doel van deze training op dag 3 is om in een hele korte tijd je mailbox op te schonen en overzichtelijk in te richten. Daarnaast leer je waar de handige knoppen zitten en welke functies in Outlook jouw werk een stuk eenvoudiger maken. Het resultaat van deze halve dag is een lege inbox (mits aan het huiswerk is voldaan).
De cursus is geschikt voor iedere assistant en secretaresse die meer uit haar dag wil halen en effectiever wil werken. Ad-hoc werkzaamheden komen tussendoor, andere werkzaamheden blijven liggen. Jij wilt weten hoe je dit gestructureerd oppakt en de regie pakt. Daarnaast krijg je tools om sneller digitaal te werken en dit te delen met jouw collega’s.
Heb je vragen of hulp nodig bij het maken van jouw keuze? Neem contact op met onze opleidingsadviseur Marjan Muller op: 040 – 2 974 947 of e-mail: opleidingsadvies@secretary.nl.
Aan het einde van deze cursus ontvang je het deelnamecertificaat van Secretary Management Institute. Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat daarnaast met 5 studiepunten waarmee je spaart voor een SMI Degree.
Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree
Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze cursus timemanagement? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!
Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn...
Dag 1:
Voorafgaand krijg je een korte opdracht en na de eerste dag krijg je een samenwerkingsopdracht (een doelgerichte presentatie maken rondom een digitale samenwerkingstool als OneNote, i-Pad of Trello). Daarnaast krijg je één of meer aanvullende opdrachten.
Dag 2:
Jij hebt de (mede)verantwoordelijkheid processen helder en gestructureerd in te richten. Daarvoor moet je de regie nemen.
Actuele informatie over de samenwerking tussen TEAMS, OneNote, Outlook, ToDo, Planner.
Stel jouw persoonlijke Timemanagement Plan op
Dag 3:
Het doel van deze workshop is om in een hele korte tijd je mailbox op te schonen en overzichtelijk in te richten. Daarnaast leer je waar de handige knoppen zitten en welke functies in Outlook jouw werk een stuk eenvoudiger maken.
Het resultaat van deze dag is een lege inbox (mits aan het huiswerk is voldaan). Voor deze training maakt het niet uit in welke Outlook versie je werkt. Het is handig als je met een desktop versie van Office 365 werkt om meer mogelijkheden te laten zien. De online versie is vrij summier.
Maak je geen gebruik van Outlook? Vraag dan naar de mogelijkheden bij Marjan: 040 - 2 974 947.
Deze training wordt afwisselend verzorgd door de trainers van het Master of Workflow team. Zij willen voor jou die steen in de rivier zijn. De steen die de drukke dagelijkse stroom van werkzaamheden een beetje bijstuurt, waardoor er een betere flow ontstaat.
Zij helpen je graag je persoonlijk leiderschap in te zetten en werkprocessen en samenwerking te reguleren. Zij begrijpen goed dat verantwoordelijkheid en werkplezier meer is dan het simpel uitvoeren van taken. Op naar een optimale workflow!
De business organizers Astrid Haveman, Milly van der Meulen en Sandra van Dijk zijn praktisch ingesteld, positief kritisch en brengen graag de nodige humor in hun trainingen. Werkorganisatie en timemanagement pakken zij breed op: het gaat niet alleen om tips en trucs, maar ook om duurzame gedragsverandering, samenwerking en het beïnvloeden van de werkcontext. Waarbij de nadruk ligt op brein-processen en vaardigheden.
Milly van der Meulen
Milly is een echte ervaringsdeskundige en brengt 12 jaar organize- en oplossingsgerichte coachervaring mee. Professionals uit onderwijs, MKB en grote organisaties zijn door haar inmiddels getraind rondom timemanagement en werkorganisatie. Slimmer werken staat daarbij altijd centraal. Dat doet zij vanuit haar motto ‘de kracht van eenvoud, want de wereld is al ingewikkeld genoeg’. Jou meer werkplezier bieden is haar hoofddoel.
Start in mei 2023:
30 mei 2023: La Vie Utrecht, 09:00 - 17:00 uur
13 juni 2023: Online Zoom sessies, 09:00 - 16:30 uur
27 juni 2023: La Vie Utrecht, 13:30 - 17:30 uur
Neem een eigen (bedrijfs)laptop mee, waarmee je op jouw eigen domein kunt inloggen. Je gaat direct praktisch aan de slag! Let op: is je laptop beveiligd, dan kun je niet zomaar inloggen op een openbaar wifi netwerk.
Ben je geïnteresseerd in het volgen van deze cursus, maar komen bovenstaande data je niet goed uit? Neem contact op met onze opleidingsadviseur Marjan voor alternatieve data of een andere cursus: 040 - 2 974 947.
La Vie Utrecht
Sint Jacobsstraat 61
3511 BP Utrecht
Tel. 030 234 0088
Parkeren en bereikbaarheid
De investering voor deze 3-daagse cursus bedraagt € 2.199,-. Dit bedrag is inclusief koffie/thee en lunch op de eerste klassikale lesdag. Deze cursus wordt ondersteund door een online leeromgeving.
Je kunt rekenen op een sterke combinatie van online onderdelen en leren op de leslocatie die samen één geheel vormen en ook op zichzelf een meerwaarde bieden.
De voordelen voor jou:
Lees meer over de hybride opzet
Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.
Naar Mijn Online Leeromgeving
Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega's allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!
Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met
Marjan Muller
Adviseur Incompany Trainingen
Email: marjan.muller@secretary.nl
Telefoon: 040 - 2 974 947 / Mobiel: 06 - 10 352 606
Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.
Leg je deelname vast!
Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Cursus Digitaal Timemanagement voor de assistant start op Start 30 mei 2023 in La Vie Utrecht & online!
Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:
Type: | 3-daagse cursus |
Prijs: | €2199,- excl. btw |
Datum: | Start 30 mei 2023 |
Studiepunten: | 5 |
Locatie: | La Vie Utrecht & online |
Wil je persoonlijk advies of heb je een vraag? Bel Marjan Muller:
040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606
Krijg een boost van diverse praktische powerlezingen in de Jaarbeurs.
Met € 100,- collegakorting p.p.
Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:
040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606