Cursus Event Management voor de assistent

Succesvol bedrijfsevenementen organiseren: van A tot Z

  • Goede aansluiting op jouw praktijk en de Corona-richtlijnen
  • Bespaar tijd & energie én krijg antwoord op al je vragen
  • Ga meteen aan de slag door tips, voorbeelden, checklists en een draaiboek
  • Zeer praktisch, van voorbereiding tot uitvoering
  • Hierna organiseer je een bedrijfsevenement waarover nog jaren wordt gesproken
  • Leestip: Inspiratie voor een coronaproof evenement: 3 tips

Wees gerust: indien een klassikale bijeenkomst niet langer mogelijk is door Corona-maatregelen, gaan we over op online les via Zoom.

Bedrijfsevenement organiseren? Zo pak je het aan van voorbereiding tot uitvoering

Bedrijfsevenementen organiseren is leuk, maar het kost vaak veel tijd en moeite. Een echte uitdaging! Herken je dit?

  • Hoe krijg ik de doelstellingen duidelijk zodat ik met een duidelijke focus aan de slag kan gaan?
  • Hoe krijg ik grip op de inhoud van het evenement?
  • Hoe houd ik me het best aan de nieuwe samenlevingsregels door Corona?
  • Hoe blijf ik binnen het gestelde budget?
  • Kort voor aanvang van het evenement komen er wijzigingen, hoe ga ik hiermee om?
  • Het evenement moet ik er 'even bij doen'
  • Hoe houd ik grip op situaties waarin anderen een rol hebben?
  • Mijn budget is gekrompen, kan ik nu toch wat leuks doen?

Deze 2-daagse opleiding Event Management voor de assistent leert jou hoe je (coronaproof) bedrijfsevenementen succesvol organiseert van voorbereiding tot uitvoering. We besteden aandacht aan evenementen in alle soorten en maten. Denk aan bedrijfsjubilea, openingen, interne communicatie en personeelsfeesten, relatieversterkende bijeenkomsten, presentaties van producten, congressen, workshops en seminars.

Bekijk het programma

 

Resultaat van deze Event Management opleiding

Je doorloopt tijdens de opleiding het gehele traject van voorbereiding tot uitvoering van een bedrijfsevenement. Je leert onder meer:

  • Een goed programma vormgeven
  • Nieuwe mogelijkheden inzetten
  • Digital events organiseren
  • Duidelijk communiceren: voorafgaand, tijdens en na afloop
  • Het optimaal benutten van het beschikbare budget
  • Scherp onderhandelen
  • Omgaan met klachten
  • Taken en verantwoordelijkheden verdelen

Je krijgt veel tips, voorbeelden en een uitgebreide checklist. Na afloop weet je precies hoe je een goed draaiboek opstelt. Deze opleiding Event Management heeft dus een zeer praktisch karakter en is precies afgestemd op jouw werk als assistent.

Download de brochure in PDF (tip: dit is handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)

 

Deze opleiding Event Management is speciaal ontwikkeld voor:

Iedereen die haar/zijn organisatievaardigheden wil vergroten voor de organisatie van bedrijfsevenementen, zoals;

  • Congressen, seminars, beurzen
  • Bedrijfsopeningen, productintroducties, dealerdagen
  • Personeelsfeesten, bedrijfsuitjes, jubilea, relatiedagen
  • Interne bijeenkomsten

 

Twijfel je of deze cursus iets voor jou is? Stel je vraag!

Wil je weten of deze Event Management cursus interessant is voor jou? Twijfel je of het niveau aansluit bij jouw ervaring? Of heb je een andere vraag? Neem direct contact op met onze opleidingsadviseur Marjan Muller, telefoon 040 - 2 974 947. Marjan staat je graag te woord!

Jouw vakgenoten over deze opleiding:

  • "Prettige docent, gezellig, heeft goede ideeën, goede cases, boeiend om naar te luisteren. Erg leuk, heel informatief, veel voorbeelden uit de praktijk van docent & cursisten, veel nuttige tips." 
    Mevr. H. Elshout, personal assistant, TNT
  • "De rust en duidelijkheid van docent, zeer professioneel, en de duidelijke map met info zijn mij tijdens deze cursus bijzonder goed bevallen." 
    Mevr. M.F.T. Derriks, medewerkster organisatie & congressen, Regiopolitie Amsterdam

Lees meer reviews

 

Inclusief certificaat en studiepunten voor het SMI Degree

Je ontvangt aan het einde van deze opleiding het deelnamecertificaat van Secretary Management Institute. Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat daarnaast met 4 studiepunten.

Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree

 

Zo overtuig je jouw manager!

Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze opleiding? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!

Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn! 

Programma van de Opleiding Event Management voor de assistent

In deze opleiding Event Management besteden we aandacht aan evenementen in alle soorten en maten. Denk aan bedrijfsjubilea, openingen, interne communicatie en personeelsfeesten, relatieversterkende bijeenkomsten, presentaties van producten, congressen, workshops en seminars.


Tip: Download de brochure (dit is handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)


Dag 1

Dag 1 leer je de structuur van een event traject kennen. Waar begin je en welke fases doorloop je? Waar dien je overal rekening mee te houden per fase? Hierdoor verlies je de belangrijkste aspecten niet uit het oog.

De 5 fases van een event traject

  • Welke fases zijn er?
  • Wat doe je per fase?
  • Hoe rond je iedere fase af?
  • Hoe ziet dat er in de praktijk uit?

Jouw praktijk: Je oefent zowel met een case van de docent als met een eigen ingebrachte case om zo de vertaling naar jouw praktijk concreet te
maken.

Van hoofdlijnen naar deepdive

Je gaat nu dieper in op de 5 fases en de bijbehorende te beantwoorde vragen, als:

  • Hoe krijg je de opdracht helder?
  • Wat besteed je uit en wat doe je zelf?
  • Hoe zorg je voor happy stakeholders?
  • Hoe maak je een planning, draaiboek en begroting?
  • Hoe evalueer je?

Jouw praktijk: Je neemt jouw case op basis van de nieuwe informatie nogmaals onder de loep. Wat zijn je aandachtspunten?]

Resultaat:

Je kent de 5 fases en weet hoe je ze concreet maakt voor jouw event. Je weet dit gestructureerd aan te pakken.


Dag 2 (online sessie)

Projectmanagement en event management zijn niet van elkaar te onderscheiden. Daarom leer je vandaag het GOKIT-model kennen en toepassen.

Projectbeheersing met het GOKIT-model

  • De 5 belangrijkse beheersfactoren van een project: geld, organisatie, kwaliteit, informatie en tijd
  • Hoe manage je de beheersfactoren van het GOKIT-model?
  • Hoe rendabel is het event?
  • Hoe ziet de organisatie eruit?
  • Wanneer is het resultaat goed?

Resultaat: 

Je weet hoe je de belangrijkste beheersfactoren inzichtelijk krijgt en managet met een succesvol event als resultaat.


Dag 3 (online sessie)

Online events blijken een passende oplossing in de huidige tijd. In allerlei vormen en maten. Denk aan hybride, studio-opname via stream, webinar of online sessie. Hoe weet je welke vorm passend is voor jouw event?

Digital events organiseren

  • Welke vormen zijn er? Wat zijn de verschillen?
  • Wanneer kies je waarvoor?
  • Welke tools zijn er beschikbaar?
  • De do’s en dont’s op een rij
  • Hoe bevorder je online interactie?
  • Hoe zorg je dat het een goed digital event wordt?

Resultaat:

Je kent de 5 fases en weet hoe je ze concreet maakt voor jouw event. Je weet dit gestructureerd aan te pakken.

Jouw docent: Celine Jansen

Celine is freelance eventmanager en heeft menig (digitale) corporate events georganiseerd voor opdrachtgevers als bol.com, Bugaboo, Philips, Rabobank, ABP & AGP en de rijksoverheid. Het doel is altijd het overtreffen van de verwachtingen van de gasten én van de opdrachtgever.
Dat doet ze door vanaf de eerste briefing tot de laatste evaluatie te ontzorgen. Naast haar werk als eventmanager is Celine ook eigenaar van Krekel Events, een bureau dat kleinschalige strategieen teamdagen in de natuur organiseert.


 

Algemene informatie van de opleiding Event Management voor de assistent

 

Data en locatie

  • 2 februari 2021: La Vie, Utrecht van 09:30 tot 16:30 uur
  • 3 en 16 februari 2021: online van 9 tot 13 uur

Ben je geïnteresseerd in het volgen van deze cursus, maar komen de data niet goed uit? Neem contact op met onze opleidingsadviseur Marjan voor alternatieve data of andere opties: 040 - 2 974 947.

 

La Vie Utrecht
Sint Jacobsstraat 61
3511BP Utrecht
Tel. 030 234 0088

Parkeren en bereikbaarheid

 

Jouw investering

De investering voor de 2-daagse opleiding Event Management voor de assistent bedraagt € 1.699,- (excl. btw) per persoon. Dit bedrag is inclusief koffie/thee, lunches en de online leeromgeving.

 

smaple image

Blended opzet voor een sterker leerresultaat

Je kunt rekenen op een sterke combinatie van online onderdelen en leren op de leslocatie die samen één geheel vormen en ook op zichzelf een meerwaarde bieden.

De voordelen voor jou:

  • Groter leerrendement door een intensiever leertraject
  • Nog meer afgestemd op jouw praktijk
  • Besparing tijd en meer flexibiliteit

 

Lees meer over de blended opzet

Ondersteund door online leeromgeving

Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.

 

Naar Mijn Online Leeromgeving
Cursus Event Management voor de assistent online leeromgeving

Wat deelnemers zeggen over deze Event Management opleiding

 

  • 'Prima opleiding waarin je zelf aan de slag gaat met een case. Trainer Nicoline van Straten van heeft veel ervaring en vertelt veel vanuit de praktijk en het werkveld.'
  • 'Leerzaam en erg leuke en goede persoonlijke tips ontvangen!'
  • 'De handvatten waar ik al langer naar op zoek was kreeg ik van een kei van een docent en een begrip binnen de wereld van de evenementenorganisatie!'
  • 'Goede cursus, ik heb veel praktische tips en handvatten gekregen om in de komende periode mee aan de slag te gaan. Fijn dat er ruimte was voor eigen invulling.'
  • 'De twee dagen met Nicoline waren top. Ze heeft veel kennis, ervaring en ze had respect voor de groep, hierdoor voel je je snel op je gemak. Ze deelt haar kennis op een mooie manier met de groep. Ik heb veel geleerd in twee dagen.'
  • 'Inspirerend en ook een bevestiging voor me dat ik op de goede weg ben. Super handige tips & trucs, bevlogen gebracht door de docente.'
  • 'Nieuwe mensen, nieuwe verhalen, nieuwe ideeën, nieuwe kansen, nieuwe dromen, ben uit mijn comfortzone door inspirerende enthousiaste Nicole en ontzettende leuke groep vrouwen. Ben benieuwd of er een vervolgopleiding is.'
  • 'Prima plek om te leren van een ervaringsdeskundige en te delen met mede cursisten.'
  • 'Nicoline was een hele innemende, inspirerende persoonlijkheid. Ze vertelt zo leuk dat je blijft luisteren. Veel geleerd maar vooral ook veel bevestiging gekregen dat ik het eigenlijk al best goed doe. De groep was ook geweldig. Goede sfeer!'
  • 'Nicoline was erg inspirerend. Ik vond het heel fijn dat we niet naar een Power Point moesten staren, maar dat zij uit haar praktijk en ervaring ons heeft meegenomen in de materie.'
  • 'Wat een geweldige docent met onwijs veel ervaring/kennis. Ik heb heel veel gehad aan haar tips en ook aan de tips/ervaringen van de mede studenten.'

Incompany training

Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega's allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie (herkenbaarheid)
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Lean organisatie? We onderzoeken jullie verbeterpunten voor een zelfsturend secretariaat
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met

Sabine Slagter Incompany Advies
Sabine Slagter
Manager Incompany trainingen
Email: s.slagter@secretary.nl
Telefoon: 040 2 974 874 / Mobiel: 06 51 35 28 21

Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!
Cursus Event Management voor de assistent inschrijven

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Cursus Event Management voor de assistent start op 2, 3 & 16 februari 2021 in La Vie Utrecht!

Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:

Wil je, naast dit event, ook op de hoogte blijven van onze praktische werktips, events en opleidingen op je vakgebied?

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: 2-daagse cursus
Prijs: €1699,- excl. btw
Datum: 2, 3 & 16 februari 2021
Beoordeling (8):
8,4 / 10
Studiepunten: 4
Locatie: La Vie Utrecht

Tip: opleidingsadvies

Wil je persoonlijk advies over welke opleiding het best bij je past? Bel of mail Marjan Muller:

Visit link 040 - 2 974 947

Chat direct met ons

Kies zelf: live of online

Hoe blijf je in de veranderende wereld van nu vitaal en up to date?

Nationaal Secretaresse Congres 2021

Incompany

Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:

Visit link 06 - 51 35 28 21

Sabine Slagter

Lees meer over incompany