Cursus Virtual Assistant

Krachtig en optimaal managen op afstand

  • Maak een krachtige en professionele (eerste) online indruk
  • Werk samen met behoud van de menselijke relatie, ondanks de afstand
  • Werk gefocust en efficiënt (thuis), ondanks vervelende 'stoorzenders'
  • Word zelfverzekerder in digitaal werken en maak kennis met handige tools
  • Word aanjager van efficiënt virtueel samenwerken en vergaderen, mét betrokkenheid
  • Breid je netwerk uit, wissel ervaringen uit en leer van een ervaren Virtual Assistant
  • Blogs: Krachtig online overkomen | Hoe pak je jouw rol in een online overleg?

Tip: er zijn nog 2 plaatsen beschikbaar, dus reserveer op tijd...

Deze opleiding of cursus heeft reeds plaatsgevonden.

Wil je meer informatie over een eventuele nieuwe editie?
Laat dan je gegevens achter en wij je dan graag.
Deze opleiding of cursus incompany volgen? Bekijk hier meer informatie over onze incompany cursussen.

Wil je, naast dit event, ook op de hoogte blijven van onze praktische werktips, events en opleidingen op je vakgebied?

Onze privacy-policy

Optimaal ondersteunen in een digitale wereld: hoe doe je dat als assistant?

Door de coronacrisis zijn veel managementassistentes plots omgedoopt tot Virtual Assistant – een ondersteuner die online en op afstand werkt. Dat biedt kansen, zoals flexibel werken, en ook nieuwe uitdagingen, zoals:

  • Hoe haal je waardevolle informatie op, zonder dat praatje bij het koffieapparaat?
  • Hoe verhoog je de betrokkenheid van collega’s bij vergaderingen?
  • Hoe krijg je grip op je tijdsbesteding en planning?
  • Met welke tools kun je het werk nog beter inrichten?
  • Wat kun je doen om je online zichtbaarheid te vergroten en versterken?

Na deze 2-daagse cursus Virtual Assistant maak je een krachtige (eerste) indruk online, zorg je voor verbinding en betrokkenheid en ken je de handige tools om efficiënter virtueel te vergaderen en (samen)werken. 

Bekijk het volledige programma

 

Het resultaat na de cursus Virtual Assistant

Met deze cursus zorg je dat je goed voorbereid en comfortabel in je nieuwe rol stapt:

  • Je maakt een krachtige en professionele online indruk
  • Je draagt bij aan efficiënter online vergaderen met een goede structuur
  • Je werkt samen met behoud van de menselijke relatie, ondanks de afstand
  • Je werkt gefocust, efficiënt en met minder stress (thuis)
  • Je bent de spil van jouw projecten als virtueel managementassistent
  • Je maakt kennis met handige tools en krijgt tips van mede-assistants

Handig overzicht? Download de brochure in PDF

 

Is deze cursus iets voor jou?

De cursus Virtual Assistant is speciaal ontwikkeld voor de managementassistent die (veel) thuiswerkt of de ambitie heeft om zelfstandig Virtual Assistant te worden. Je kent de kneepjes van het secretaressevak en wilt zelfverzekerder worden in het digitaal werken en samenwerken.

Heb je vragen of hulp nodig bij het maken van jouw keuze? Neem contact op met onze opleidingsadviseur Marjan Muller op: 040 - 2 979 951 of email: opleidingsadvies@secretary.nl.

 

Inclusief certificaat en studiepunten voor het SMI Degree

Aan het einde van deze cursus ontvang je het deelnamecertificaat van Secretary Management Institute. Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat daarnaast met 6 studiepunten.

Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree.

 

Zo overtuig je jouw manager!

Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze cursus? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze cursus niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!

Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn.

 

Programma van de cursus Virtual Assistant

 

Dag 1 (online)

Krachtig overkomen online

Jezelf presenteren en profileren in een online omgeving werkt toch net even anders dan in een fysieke aangelegenheid. Hoe zorg je dat virtueel net zo krachtig overkomt?

Eerste indruk online:

  • Hoe ben je in beeld?
  • Hoe kom je over online?
  • Hoe presenteer je jezelf op een krachtige manier?

Het resultaat:
Je hebt een krachtige uitstraling tijdens online meetings. Je wordt gezien en gehoord wat je overtuigingskracht versterkt. Je werkt achter de schermen en bent tóch in beeld.

 

Dag 2 (online)

Virtueel verbinden

Uit onderzoek is gebleken dat we door het thuiswerken ons contact met collega’s het meeste missen. Het werken op kantoor blijkt een grotere sociale impact te hebben dan we wellicht denken. Welke rol kun jij spelen om jezelf en jouw online medewerkers het gevoel te geven dat ze nog verbonden zijn?

Samenwerken op afstand:

  • Hoe bouw en onderhoud je relaties op afstand?
  • Hoe manage je verwachtingen?
  • Hoe loopt jouw formele en informele communicatie online?
  • Welke actieve rol heb jij in het verbinden van collega’s en klanten?
  • Hoe zorg je ervoor dat jij de spil blijft?
  • Brainstormsessie: Het bedenken van een opzet voor een online netwerkborrel

Het resultaat:
Jij bent een virtuele verbinder. Je bouwt en onderhoudt relaties op afstand en weet collega’s te betrokken te houden. Dit doe je met zelfvertrouwen.

 


Tip: Download de brochure (dit is handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)


 

Dag 3 (online)

Focus & concentratie

Het online thuiswerken vraagt om nog meer focus en concentratie dan we gewoonlijk al doen. Er zijn meer zaken om je heen die je afleiden: klusjes die nog op je liggen te wachten, kinderen die thuis zijn, geen eigen afgesloten werkplek, en ga zo maar door. Hoe kun je je aandacht beter sturen, volhouden en richten op waar het om gaat?

Focus en aandacht:

  • Welke voorwaarden zijn er om je goed te kunnen concentreren?
  • Hoe ga je om met “stoorzenders” in je omgeving?
  • Hoe geef je aandacht aan jouw interne storingen?
  • Hoe kan je lastige situaties omdenken?
  • Hoe kan je de uitknop aanzetten?

Het resultaat:
Je weet wat jij nodig hebt om je werk geconcentreerd en met minder stress te doen. Door te weten wat je nodig hebt en goed voor jezelf te zorgen ben je zowel voor je collega’s als voor het thuisfront een prettig persoon.

 

Dag 4 (online)

Faciliteren van online meetings

Je agenda vult zich met virtuele vergaderingen en zelfstandig werken. Hoe versterk je jouw rol als facilitator bij virtuele vergaderingen?

Virtueel vergaderen:

  • Structureren van online overleg, hoe doe je dat?
  • Hoe kun je de voorzitter effectief begeleiden?
  • Hoe betrek je collega’s actief bij de vergadering?
  • Hoe bevorder je de communicatie tijdens overleggen?
  • Welke werkvormen kan je inzetten in een virtueel overleg?
  • Hoe zorg je dat je zichtbaar bent als notulist, nu direct contact mist/minimaal is?

Het resultaat:
Je weet je rol en toegevoegde waarde goed neer te zetten in virtueel overlegstructuren, waardoor deze efficiënt en prettig verlopen.

 

Dag 5 (klassikaal)

Netwerken, tips uitwisselen en tools

Vandaag ontmoeten we elkaar bij La Vie Utrecht en nodigen we een ervaren Virtual Assistant uit. Wat kun je leren van haar ervaringen? En welke tools kun je het beste gebruiken?

In gesprek met Christien Woltjer, Online Business Manager:

  • Wat zijn de verschillen tussen een Virtual Assistant, Online Business Manager en Integrator?
  • Waar begin je als zelfstandige?
  • Stel je vraag aan praktijkdeskundige Christien

Tools:

  • Ervaringen uitwisselen: wat kun je leren van elkaars werkwijze?
  • Tips voor handige tools

Het resultaat:
Je hebt je netwerk uitgebreid en gaat met een rugzak vol nieuwe ideeën aan de slag met jouw rol als virtueel managementassistent.

Docenten van de cursus Virtual Assistant

 

Chantelle de Ruijter

Hoofddocent: Chantelle de Ruijter

Vanuit haar motto “Mensen leren meer als ze leren met plezier” en haar creatieve achtergrond maakt ze lesprogramma’s uitdagende werkvormen die uitnodigen om (anders) te doen, te ervaren te experimenterenen daar weer van te leren. Chantelle is een energieke trainer en coach die zich al meer dan 20 jaar bezig houdt met de (persoonlijke) ontwikkeling van mensen in organisaties en de toekomst van werk. Ze is gespecialiseerd in: mondelinge communicatie, invloed en interactie, personal branding, agile werken, storytelling en Design Thinking.
Chantelle is door cursisten beoordeeld met een 8,2.

 

Christien Woltjer

Ervaren Virtual Assistant: Christien Woltjer

Na vele jaren in loondienst als directiesecretaresse is Christien in 2016 voor zichzelf begonnen als Online Business Manager. Ze ondersteunt ondernemers op strategisch vlak, het oplossen van issues, team aansturing en het structureren m.b.v. processen. Daarbij heeft ze een specialisatie in online marketing. Ze heeft ervaring in diverse branches en weet alles over online werken en de skills en tools die daarvoor nodig zijn.

Verder is ze een netwerker zowel online als offline en brengt mensen graag met elkaar in contact. Ze praat enthousiast over haar vak om het bekender te maken in Nederland en post regelmatig over samenwerken met een Online Business Manager, effectief werken, virtuele teams en online marketing.

Algemene informatie van de cursus Virtueel samenwerken

 

Data

Start 14 september 2021:
14 & 21 september, 5 oktober, 2 november 2021 | Interactieve online sessies via Zoom, halve dagen: 9.00 tot 13.00 uur
9 november 2021 | Klassikaal, La Vie Utrecht: 9.30 tot 16.30 uur (ontvangst vanaf 9.00 uur)

Ben je geïnteresseerd in het volgen van deze cursus, maar komen bovenstaande data je niet goed uit? Neem contact op met Marjan voor andere data/mogelijkheden: 040 - 2 974 947. 

 

Locatie van de klassikale lesdag

La Vie Utrecht
Sint Jacobsstraat 61
3511 BP Utrecht
Tel. 030 234 0088
Parkeren en bereikbaarheid

 

Jouw investering

De investering voor de 3-daagse cursus Virtual Assistant bedraagt €2.399,- (excl. btw) per persoon. Dit bedrag is inclusief koffie/thee en lunch op de klassikale lesdag en toegang tot de online leeromgeving.

 

smaple image

Hybride opzet voor een sterker leerresultaat

Je kunt rekenen op een sterke combinatie van online onderdelen en leren op de leslocatie die samen één geheel vormen en ook op zichzelf een meerwaarde bieden.

De voordelen voor jou:

  • Groter leerrendement door een intensiever leertraject
  • Nog meer afgestemd op jouw praktijk
  • Besparing tijd en meer flexibiliteit

 

Lees meer over de hybride opzet

Ondersteund door online leeromgeving

Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.

 

Naar Mijn Online Leeromgeving
Cursus Virtual Assistant


Incompany training

Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega's allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie (herkenbaarheid)
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Lean organisatie? We onderzoeken jullie verbeterpunten voor een zelfsturend secretariaat
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met

marjan.muller@secretary.nl Incompany Advies

Marjan Muller
Adviseur Incompany Trainingen
Email: marjan.muller@secretary.nl
Telefoon: 040 - 2 974 947 / Mobiel: 06 - 10 352 606

Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven voor deze cursus. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!
Cursus Virtual Assistant

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Cursus Virtual Assistant start op Start 14 september 2021 in La Vie Utrecht & online!

Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:

Wil je, naast dit event, ook op de hoogte blijven van onze praktische werktips, events en opleidingen op je vakgebied?

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: 3-daagse cursus
Prijs: €2399,- excl. btw
Datum: Start 14 september 2021
Studiepunten: 6
Locatie: La Vie Utrecht & online

Tip: opleidingsadvies

Wil je persoonlijk advies over welke opleiding het best bij je past? Bel of mail Marjan Muller:

Visit link 040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606

Chat direct met ons

Vraag gratis aan...

Onze gloednieuwe opleidingsgids met extra werktips >>

Management Assistant Opleidingsgids 2022

Incompany training

Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:

Visit link 040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606

Marjan Muller

Lees meer over incompany