Opleiding Efficiënt hybride samenwerken
Ondersteun je organisatie in optimaal werken
- Adviseer het management in de nieuwe manier van werken
- Ontwikkel een organisatiebreed plan van aanpak
- Word expert in MS Teams en neem je je collega’s hierin mee
- Zorg ervoor dat collega's blijvend efficiënt, slim en overzichtelijk samenwerken
- Lees het blog: Hybride werken? Dat kan beter!
"Een volgende editie is nog niet bekend. Bel ons even, dan kunnen we je meteen vertellen wat de laatste stand van zaken is.
En goed nieuws: wellicht hebben we een nieuwe opleiding ontwikkeld die nog beter bij je past!
Help jezelf in je zoektocht naar de ideale opleiding: maak direct gebruik van ons gratis opleidingsadvies via chat, email of telefoon."
Efficiënt, slim en overzichtelijk samenwerken? Maak een flexibel plan
Hybride werken is de nieuwe standaard en de impact op je organisatie is groot. De afgelopen tijd hebben alle medewerkers ontzettend veel geleerd. Jij ziet dat het nóg beter kan... Je organisatie loopt tegen vragen aan als: hoe kunnen we efficiënter samenwerken? Hoe kan MS Teams uitgebreider worden ingezet? Hoe houden we connectie met elkaar? Hoe doorbreken we oude patronen en gaan we mee in de veranderingen?
Als assistant ben je de schakel tussen het MT en medewerkers. In jouw verbindende rol kan je invloed uitoefenen op en adviseren over de nieuwe manier van werken. Met concrete afspraken bijvoorbeeld. Tijdens deze praktische opleiding Efficient Hybride Samenwerken leer je hoe je dat aanpakt.
Na deze praktische en persoonlijke opleiding:
- Ken je de kansen en valkuilen van hybride werken voor jouw organisatie
- Heb je een organisatiebreed plan van aanpak dat meeveert met alle toekomstige ontwikkelingen
- Ben je expert in MS Teams en neem je je collega’s hierin mee
- Adviseer je het management in de nieuwe manier van werken
- Wordt binnen je organisatie blijvend efficiënt, slim en overzichtelijk samengewerkt
Met je eigen casus pas je alles meteen toe in jouw organisatie. Om de opleiding aan te laten sluiten op jouw dagelijkse praktijk, vul je voorafgaand aan de opleiding een intakeformulier in. Zo weet de trainer precies waar je organisatie staat en welke functionaliteiten jullie kunnen gebruiken.
Je staat er niet alleen voor...
Samen met topdocenten Chantelle de Ruijter en Rudy Voogt ga je aan de slag. Tijdens een intervisie kijk je welke stappen je hebt gemaakt, waar je tegenaan loopt en hoe je verder kan. Je raadpleegt de online leeromgeving tot twee jaar na het einde van de opleiding.
Wil je zeker weten dat deze opleiding iets voor jou is?
Wil je meer informatie over deze opleiding of weten of deze opleiding interessant is voor je? Wil je hulp bij het maken van jouw onderwerpkeuzes? Onze opleidingsadviseur helpt je graag. Bel voor meer informatie of vrijblijvend advies naar Marjan Muller, tel. 040 - 2 974 947 of mail naar opleidingsadvies@secretary.nl.
Inclusief studiepunten voor het gewilde SMI Degree
Je ontvangt 8 studiepuntent wanneer je deze opleiding gevolgd hebt. Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree
Zo overtuig je jouw manager
Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze opleiding? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor!
Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn.
Programma van de opleiding Efficiënt Hybride Samenwerken
Dag 1: klassikaal
Een nieuwe manier van werken
We zitten in een transitieperiode naar een nieuwe manier van werken. Het roept allerlei vragen op bij MT’s en directieoverleggen: Waar staan we nu en waar willen we naartoe? Hoe reageren we op veranderingen? Hoe nemen we iedere medewerker hierin mee? Als assistant ben jij de schakel tussen het MT en medewerkers. Vanuit die rol kan jij een impact hebben.
Je leert:
- Growth mindset vs. fixed mindset: hoe ga je om met verandering?
- Organisatiecontext: wat is de visie van jouw organisatie op hybride werken?
- Kansen grijpen: welke rol pak jij als assistant?
- Welke nieuwe vaardigheden heb je nodig?
- Hoe houd je verbinding met je collega’s en manager om optimaal te blijven ondersteunen?
Resultaat: je pakt jouw rol en ondersteunt je organisatie in optimaal hybride werken.
Docent: Chantelle de Ruijter
Dag 2 (twee dagdelen): online
Teams expert
MS Teams is de tool van de toekomst. Door kennis van de vele mogelijkheden werk je efficiënter en houdt je het overzicht. Niet meer de ene keer een WhatsApp bericht, de andere keer een mail en weer een andere keer chatbericht. Door de inzet van MS Teams als samenwerkingsplatform werken jullie uniform binnen de organisatie. Dat levert tijdswinst op. De Teams training is opgedeeld in twee dagdelen, zodat je tussendoor kan oefenen en weer vragen kan stellen.
Je leert:
- Wat kunnen jullie al? En wat kan je binnen je organisatie inzetten om efficiënter te werken?
- De mogelijkheden van MS Teams: van vergadertool en chatfunctie tot de inzet van apps
- Je collega’s en manager helpen en adviseren
- MS Teams als samenwerkingsplatform: alle informatie op één overzichtelijke plek
- Geen knoppentraining maar actief aan de slag!
Resultaat: je kent de mogelijkheden van Teams en hoe je het inzet als samenwerkingsplatform. Daardoor kan je jouw management en collega’s optimaal ondersteunen in efficiënter hybride samenwerken.
Docent: Ferdy Voogt
Halve dag 3: online
Afspraken over hybride werken
Hybride werken vraagt om nieuwe afspraken. Bijvoorbeeld over welke taken je thuis uitvoert en waarvoor je naar kantoor komt. Of over de inzet van technologische tools, welke communicatiekanalen je gebruikt en hoe je verbinding met elkaar houdt.
Je gaat aan de slag met:
- Welke afspraken bestaan er binnen je organisatie en welke willen jullie behouden?
- Wat kan worden aangepast en geoptimaliseerd?
- Hoe ga je dat doorvoeren in de organisatie?
- Wie kan je hierbij betrekken? Zoek elkaar op!
- Je maakt een organisatiebreed plan van aanpak
Resultaat: je weet welke veranderingen je binnen jouw organisatie nodig zijn om efficiënter hybride samen te werken. Je weet ook welke stappen daarvoor genomen moeten worden
Docent: Chantelle de Ruijter
Dag 4: klassikaal
Adviseren en invloed uitoefenen
Als assistant ben je steeds meer sparringpartner van je manager. Vanuit die positie kan je meedenken over hybride werken. Ook sta je dichtbij jouw collega’s. Daardoor kan je helpen en adviseren over de veranderende manier van werken.
Je leert:
- Verschillende vormen van invloed: van beargumenteren tot inspireren
- Welke invloed heb je daadwerkelijk als assistant?
- Het management en je collega’s meekrijgen in een nieuwe manier van werken
- Omgaan met weerstand: “Dit doen we al jaren zo.”
- Je hebt meer invloed dan je denkt!
Resultaat: Je adviseert je management over de verschillende mogelijkheden om optimaal hybride te werken binnen je organisatie. Daarnaast ondersteun en stuur je je collega’s om de veranderende manier van werken toe te passen.
Docent: Chantelle de Ruijter
Halve dag 3: online
Intervisie met jouw eigen casus
Je bent aan de slag gegaan om hybride werken binnen jouw organisatie te optimaliseren. Waar sta je nu en waar kan je nog hulp gebruiken? Tijdens deze intervisie beantwoorden jullie vragen als:
- Wat heb je al bereikt?
- Waar loop je nu tegenaan?
- Wat heb ik nu nodig om dit proces voort te zetten?
- Wat is de volgende stap?
- Hoe blijf je werken aan het optimaliseren van hybride werken?
Resultaat: Je weet welke stappen je kan nemen om blijvend te werken aan een efficiëntere, slimmere en overzichtelijkere manier van hybride werken binnen je organisatie
Docent: Chantelle de Ruijter
Ondersteund door online leeromgeving
Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.
Naar Mijn Online Leeromgeving
Persoonlijk Opleidingsadvies
Wil je meer informatie of advies waar je écht iets aan hebt? Onze opleidingsadviseur helpt je graag.
