Opleiding Business Assistant

Vergroot je bedrijfskennis en impact door:

  • Bedrijfskundige blauwdruk van jouw organisatie
  • Strategisch inzicht in stakeholders en kantoorpolitiek
  • 3 masterclasses: de werktechnieken anno 2020
  • Blijvend meebewegen bij veranderingen
  • Beïnvloeden van de organisatiedynamiek en bedrijfskennis vergroten
  • Incl. Business Assistant Diploma én 10 studiepunten voor het SMI Degree

Gelijkwaardig meepraten over de business

Gevoel bij de organisatie, dat heb je al. Op het gebied van bedrijfsstrategie, organisatiekunde en stakeholdermanagement mis jij echter nog inhoudelijk kennis om écht mee te kunnen praten en je impact binnen de organisatie te vergroten. Met deze opleiding ga je daarmee aan de slag!

Dankzij de 5-daagse opleiding Business Assistant werk je intensief aan het vergroten van jouw impact in de organisatie.

Bekijk het volledige programma

 

Spijker je bedrijfskennis bij

  • Heb meer inzicht in het functioneren vanorganisaties en waarom bepaaldestrategische beslissingen worden genomen
  • Doorzie groepsdynamiek en speel hier slim op in
  • Groei mee met veranderende bedrijfsprocessen en begrijp nieuwe werktechnieken

 

Dit ga je leren tijdens de opleiding Business Assistant

  • Hoe functioneert de business en hoe anticipeer je op te nemen acties
  • Het maken van een stakeholderanalyse en hoe je de organisatiedynamiek beïnvloedt
  • Hoe organisaties veranderingen doorgaan en hoe je daarbij een belangrijke spil blijft
  • Ondernemerschap: de belangrijkste vaardigheid voor de BA
  • Raak bekend met nieuwe werktechnieken: Design Thinking, Lean en Scrum

Download de brochure in PDF (tip: dit is handig als je alle informatie overzichtelijk wilt uitprinten)

 

Inclusief diploma en studiepunten voor het SMI Degree

Als je voldoet aan de aanwezigheidsnorm (80%) en jouw inzet is optimaal, ontvang je aan het einde van de opleiding het diploma Business Assistant van Secretary Management Institute. Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat daarnaast met 10 studiepunten.

Bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree. Bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree en bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree. Met ieder van deze diploma's maak jij jouw ervaring zichtbaar: erg interessant voor jouw organisatie en CV! Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree

 

Tip: stel je vraag

Twijfel je of deze opleiding interessant is voor jou? Neem dan contact op met onze opleidingsadviseurs Marjan en Niehk via 040 - 2 974 947. 

Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze opleiding? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor.

Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn!

Programma van de opleiding Business Assistant

Iedere dag start om 09.30 uur (ontvangst om 09.00 uur) en eindigt om 17.00 uur.

 

Dag 1

Zelfleiderschap als Business Assistant

Je positionering als BA

  • Wat doet een business assistant anders dan een ‘gewone’ assistant?
  • Hoe kom je als business assistant, in jouw organisatie, dichterbij de business?
  • Welke stappen kun je zetten?

Kansen krijg je niet, je pakt ze

  • Hoe zet je je netwerk in?
  • Hoe voer je de juiste gesprekken?
  • Hoe neem je initiatief en toon je ondernemerschap?
  • Hoe toon je lef, initiatief en overtuigingskracht?
  • Hoe zorg je ervoor dat je niet ‘weggestuurd’ wordt

Resultaat:
Je kent de mogelijkheden en kansen in jouw rol als BA binnen je organisatie. Bovendien weet je hoe je de ondernemer in jou prikkelt en aanjaagt.

Docent: Kristine Ates


Dag 2

Inzicht in jouw organisatie

Kennis van de organisatie

  • Wat is de missie, doelstellingen en strategie van jouw organisatie?
  • Hoe ziet de interne organisatie eruit?
  • Hoe breng je jouw organisatie in kaart?

Organisatiesensitiviteit vergroten

  • Hoe vergroot je je organisatiesensitiviteit?
  • Hoe herken je de sociale verhoudingen en informele circuits in een organisatie en speel je daarop in?
  • Hoe breng je de stakeholders in kaart met een stakeholderanalyse?
  • Wie heeft welke rol en waar invloed op?
  • Hoe volg je interne ontwikkelingen?
  • Hoe doorzie je de effecten van jouw eigen gedrag op anderen?

Resultaat:
Je weet hoe organisaties werken en, in het bijzonder, hoe jouw organisatie er uitziet. Je bent in staat de stakeholders en hun invloedop de organisatie in kaart te brengen.

Docent: Kristine Ates


Het complete programma handig in één overzicht? Download de brochure (pdf)


Dag 3

Strategisch stakeholdermanagement

Tactisch omgaan met kantoorpolitiek

  • Alles is politiek: hoe doe je daar je voordeel mee?
  • Hoe oefen je invloed uit zonder macht?
  • Welke cruciale spelers in je organisatie bepalen en beïnvloeden?
  • Wat zijn de verschillende belangen en posities?
  • Hoe beïnvloed jij het geheel wanneer nodig?

Mensen leren lezen

  • Hoe kun je effectief observeren zonder oordeel?
  • Ken je collega’s
  • De roddel als informatiebron
  • Voor wat hoort wat
  • Wat kun je aflezen aan lichaamstaal?

Resultaat:
Na vandaag weet je hoe je de stakeholders die je eerder in kaart bracht, kunt lezen en beïnvloeden in een gewenste richting.

Docent: Kristine Ates


Dag 4

Blijvend meebewegen als Business Assistant

Jouw invloed op veranderingen en reorganisaties

  • Wat is verandermanagement?
  • De noodzaak om als BA op de hoogte te blijven van veranderingen
  • Wat is het stappenplan van verandermanagement?
  • Hoe kun jij hierbij ondersteunen?
  • Aanpassen en veranderen is niet een kwestie van doelen behalen, maar voortdurend bewegen in de goede richting
  • Hoe kunnen we samen onderweg naar de toekomst?
  • In welke richting moeten we ons dan bewegen?

Resultaat:
Je hebt niet direct invloed op een reorganisatie, wel invloed op de afzonderlijke fases. Je weet hoe je invloed uitoefent op deze fases. Je kent de relatie tussen jouw ondernemerschap en het voortdurend bewegen ter verbetering van de toekomst. Je weet jouw rol te claimen en hiermee je positie te versterken.

Docent: Kristine Ates


Dag 5

Werktechnieken anno 2020 › 3 masterclasses

Complexe problemen oplossen met Design Thinking

  • Hoe beantwoord je complexe vraagstukken sneller en effectiever met Design Thinking?
  • Ontdek waarom je meer tijd moet besteden aan het achterhalen van een probleem alvorens oplossingen te bedenken
  • Ontwikkel ondernemende vaardigheden
  • Leer enkele effectieve brainstormtechniekendie je helpen om betere ideeën te bedenken
  • Leer vaardigheden die volgens onderzoeksteeds belangrijker worden voor werknemers

Docent: Rody Vonk

Werkprocessen in kaart met Lean

  • Wat is Lean en Lean Six Sigma? De 5 principes van Lean
  • Hoe breng je verspillingen in kaart?
  • Aan de slag met de Lean Game

Docent: Ricardo Munier

Projectmatig werken met Scrum

  • Wat is Agile en hoe past Scrum hierbij?
  • Het huis van Scrum: waar staat Scrum voor?
  • De formele voorgeschreven elementen en fundamentele principes
  • De impact van Scrum op de organisatie, rollen, cultuur en gedrag
  • De toekomst van Scrum

Resultaat: 
Je bent bekend met 3 nieuwe werktechnieken. Je weet waar ze over gaan en hoe je ze kunt toepassen. Vanaf nu kun jij op de wandelgangen meepraten over Design Thinking, Lean en Scrum.

Docent: Michel Munier

Docenten:

Hoofddocent: Kristine Ates

Haar drive is om het beste in mensen en teams naar boven te halen en ze een stap verder te brengen. Kristine is trainer en coach op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en communicatie.

 

 

 

 

Rody Vonk

Rody laat je aan de hand van Design Thinking kennis maken metde top-3 vaardigheden die door het World Economic Forum als belangrijkste worden gezien voor de succesvolle professional in de nabije toekomst: complex problem solving, critical thinking en creativiteit.

Rody is trainer, spreker en facilitator in binnen- en buitenland. Hij neemt kleine en grote bedrijven mee in innovatie – hoe kun ook jij morgen starten met innovatie. In zijn workshops maakt hij gebruik van diverse tools en technieken uit design thinking en creatief denken.  

Fotograaf: Lilian van Rooij

 

Ricardo Munier

Kenmerkend voor Ricardo zijn termen als: het beste uit de mens naar boven halen, luisterend oor, motiverend, doelmatig, klantgericht, relativerend en een gezond gevoel voor humor.

Ricardo heeft als voormalig hoofd Pensioenen en Vitaliteitscoach, veel kennis en kunde op het gebied van processen en diensten waar de menskant te allen tijde centraal staat. Zijn stelling: vertrouwen, eigen inbreng en verantwoordelijkheid maken werkzaamheden en projecten tot een succes. Daarnaast heeft hij zowel op individueel- als teamniveau oog voor een ieders kwaliteiten waardoor hij het beste uit een ieder haalt.

Ricardo is zelfstandig ondernemer. Naast zijn werkzaamheden als Vitaliteitscoach, waar hij let op het fysieke en mentale deel, is hij trainer- en gastspreker Lean. Ricardo is Black Belt gecertificeerd.

 

Michel Munier

Resultaatgericht, probleemoplossend, creatief, gedreven, kritisch en analytisch zijn vaardigheden die kenmerkend zijn voor Michel. Als Agile coach, projectmanager en trainer heeft Michel veel kennis en kunde op het gebied van Agile en projectmatig werken. Hij werkt zeer resultaatgericht, gericht op waardecreatie voor de organisatie, die zonder de nuance uit het oog te verliezen, feilloos hoofd- en bijzaken te scheiden, problemen tot de kern terug te brengen en zijn omgeving naar een gemeenschappelijk doel te leiden. Zijn stelling: het gemeenschappelijk doel en de vaak moeizame weg daarheen is wat de mensen bindt. Daarbij daagt hij deelnemers, medewerkers en collega’s uit, zodat zij zich persoonlijk verder ontwikkelen en het verschil maken.

Algemene informatie over de opleiding Business Assistant

 

Data & locatie

3, 10 februari, 30 maart, 20 april en 18 mei 2020

La Vie Utrecht
Sint Jacobsstraat 61
3511BP Utrecht
Tel. 030 234 0088

Parkeren en bereikbaarheid

Tijdschema

Het programma start op alle dagen om 9.30 uur en eindigt om 17.00 uur. Vanaf 9.00 uur is de ontvangst.
Tussendoor is er ruimte gereserveerd voor koffie-/ thee- en lunchpauze.

 

Jouw investering

De investering van deze 5-daagse opleiding Business Assistant bedraagt € 3.599,- (excl. btw) per persoon. Dit bedrag is inclusief koffie/thee, lunches en toegang tot de online leeromgeving. Dit bedrag is inclusief koffie/thee, lunches en toegang tot de online leeromgeving. 

 


Ondersteund door online leeromgeving

Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.

 

Naar Mijn Online Leeromgeving
Opleiding Business Assistant online leeromgeving

Reviews

'Een geweldige opleiding die je meer inzichten geeft in de strategie van de onderneming, personeelsmanagement en je eigen persoonlijkheid en gedrag in combinatie met hoe verder bepaalde vraagstukken en/of problemen professioneel aan te pakken.'

 

Wat deelnemers zeggen over de docenten van de opleiding Business Assistant

Kristine Ates:

  • 'Een groot compliment voor Kristine! Het succes van deze opleiding zit hem voor mij met name in haar manier van trainen en coachen.'
  • 'Een opleiding die de reeds ervaren directiesecretaresse/assistente in haar ontwikkeling verder kan brengen door een stukje bewustwording en nieuwe mogelijkheden zien die je vanuit je ondersteunende rol kunt inzetten om op procesniveau beter strategisch te kunnen ondersteunen.'

Michel Munier:

  • 'Michel vertelt op een enthousiaste manier en geeft duidelijke uitleg in begrijpbare taal!'

Diploma Business Assistant

Het secretaressevak is een kwestie van life-long learning, door opleiding én praktijkervaring. Het vereiste niveau is zoveel hoger dan jaren geleden. Een secretaresse diploma toont jouw ervaring aan en laat zien dat jij je ontwikkelt. En dat is erg interessant voor de organisatie waar jij werkt én voor je CV! Lees meer over het belang van een secretaresse diploma

Als je voldoet aan de aanwezigheidsnorm (80%) en je inzet is optimaal, ontvang je aan het einde van deze opleiding het diploma Business Assistant van Secretary Management Institute.

 

HBO-niveau

De opleiding Business Assistant is op HBO-niveau. Dit houdt onder andere in dat je zelfstandig werkt, proactief bent, om kunt gaan met veranderingen en ideeën aandraagt. Van je manager krijg je aanwijzingen en hij/zij mag erop vertrouwen dat je dit op tijd aanpakt en hem/haar tussentijds informeert over de stand van zaken. Je werkt niet voor je manager, maar meer met je manager. Lees meer over het verschil tussen MBO, HBO, en HBO+ in een secretaressefunctie.

Deze secretaresse opleiding is dus een krachtige manier om het HBO-niveau te bereiken (of stevig vast te houden). Bovenstaand diploma is jouw bewijs.

 

Extra: spaar 10 studiepunten voor een SMI Degree

Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat ook nog met 10 studiepunten waarmee je spaart voor het waardevolle SMI Degree:

  • bij 12 studiepunten heb je recht op het SMI Assistant Degree;
  • bij 24 studiepunten heb je recht op het SMI Top Assistant Degree;
  • bij 40 studiepunten ontvang je het SMI Excellent Assistant Degree.

Het SMI Degree sluit perfect aan bij jouw huidige rol als assistant, omdat je laat je zien dat je continu investeert in jezelf en jouw ontwikkeling. Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree

SMI Assistant Degree

Incompany training

Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega’s allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie (herkenbaarheid)
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Lean organisatie? We onderzoeken jullie verbeterpunten voor een zelfsturend secretariaat
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met

Sabine Slagter Incompany Advies
Sabine Slagter
Manager Incompany trainingen
Email: s.slagter@secretary.nl
Telefoon: 040 2 974 874 / Mobiel: 06 51 35 28 21

Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!
Opleiding Business Assistant inschrijven

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Opleiding Business Assistant start op 3, 10 februari, 30 maart, 20 april en 18 mei 2020 in La Vie Utrecht!

Heb je een vraag of opmerking?
Neem dan voor meer informatie contact op met:

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Opleiding Teamleider Secretariaat op HBO-niveau

Algemene Informatie

Type: 5-daagse opleiding
Prijs: €3599,- excl. btw
Datum: 3, 10 februari, 30 maart, 20 april en 18 mei 2020
Studiepunten: 10
Locatie: La Vie Utrecht

Tip: opleidingsadvies

Wil je persoonlijk advies over welke opleiding het best bij je past? Bel:

Visit link 040 - 2 974 947

Marjan Muller en Niehk Senders

Chat direct met ons

Assistant Power Class

Assistant Power Class 2019

Incompany

Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:

Visit link 06 - 51 35 28 21

Sabine Slagter

Lees meer over incompany