Wees gerust: indien een klassikale bijeenkomst niet langer mogelijk is door Corona-maatregelen, gaan we over op online les via Zoom.
Gevoel bij de organisatie, dat heb je al. En inhoudelijke projecten en taken behoren ook tot je takenlijst. Regelmatig neem je taken uit handen van jouw manager. Maar door het ontbreken van management- of bedrijfskundige kennis stuit je daarbij regelmatig op weerstand of loop je nog vaak vast...
Hoe pak je zaken gemakkelijker aan, welke modellen gebruik je om je beter voor te bereiden? Hoe werken veranderprocessen en wat kun jij doen om die beter te begeleiden? Hoe koppel je professioneel zaken terug in het MT? Dankzij de 5-daagse opleiding MBA-tools voor de senior managementassistent voer je jouw inhoudelijke taken professioneler en succesvoller uit. Dit doe je met behulp van:
Bekijk het volledige programma
Na 5 dagen ken je de theoretische kaders en achtergrond. Hierdoor:
Deze opleiding is een must voor elke senior managementassistant die proactief zaken van haar manager overneemt en essentiële vakkennis daarin mist.
Deze opleiding is ideaal voor de senior managementassistent die pro-actief taken oppakt en die dat eigenlijk helemaal op gevoel doet. En, die vanaf nu de achterliggende management en bedrijfskundige vakkennis wilt gebruiken om alles makkelijker te maken. Je hebt ten minste een MBO-diploma en werkt op HBO-niveau.
Wil je meer informatie over deze opleiding? Wil je vrijblijvende hulp bij het maken van jouw keuze? Onze opleidingsadviseur Marjan Muller helpt je graag: bel naar 040 - 2 974 947 of mail naar opleidingsadvies@secretary.nl.
Twijfel je of jouw manager wel goedkeuring kan/wil geven voor deze opleiding? Misschien denk je dat er geen budget (meer) beschikbaar is? Of vraag je je af of jouw opleidingsbehoefte wel groot genoeg is? Hierover kunnen we heel duidelijk zijn: dat zijn aannames die je nu tegenhouden. Je bekijkt deze opleiding niet voor niets: jij wilt jezelf ontwikkelen, dus ga ervoor.
Wij helpen je om de drempel richting jouw manager weg te nemen. In dit blog geven we je 10 tips waarmee je je goed voorbereidt op het gesprek met jouw manager. Ook maak je jouw persoonlijke opleidingsvoorstel. Jouw manager móet daarna wel overtuigd zijn...
Iedere dag start om 09.30 uur (ontvangst om 09.00 uur) en eindigt om 17.00 uur.
Dag 1
Zelfmanagement
Leiderschap
Resultaat:
Je pakt vanuit zelfinzicht taken op en weet strategisch en effectief te communiceren met je stakeholders. Als je wilt groeien in je functie, moet je ook gegroeid zijn als persoon.
Dag 2 - interactieve online sessie
Stakeholdermanagement (is rekening houden met anderen)
Stakeholdercommunicatie: vaak veelte ingewikkeld en technisch
Netwerken met impact
Resultaat:
Door anderen te betrekken bij je plannen, groeit de kans dat zij hun best gaan doen voor jou en jouw manager
Het complete programma handig in één overzicht? Download de brochure (pdf)
Dag 3
Complexe problemen oplossen met Design Thinking
Docent: Rody Vonk
Werkprocessen in kaart met Lean
Docent: Lonneke van de Ven
Projectmatig werken met Scrum
Docent: Michel Munier
Resultaat:
Je bent bekend met 3 nieuwe werktechnieken. Je weet waar ze over gaan en hoe je ze kunt toepassen. Vanaf nu kun jij op de wandelgangen meepraten over Design Thinking, Lean en Scrum.
Dag 4
Kennis van de organisatie
Tactisch omgaan met kantoorpolitiek
Resultaat:
Je kunt vanuit een helikopter view blijven kijken en komt los van de operationele actiestand
Dag 5
Jouw invloed op veranderingen en reorganisaties
Omgaan met weerstand en emoties
Positief beïnvloeden
Resultaat:
Je kunt met meer energie en ideeën omgaan met veranderingsprocessen
Hoofddocent: Kristine Ates
Haar drive is om het beste in mensen en teams naar boven te halen en ze een stap verder te brengen. Kristine is trainer en coach op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en communicatie.
Rody Vonk
Rody laat je aan de hand van Design Thinking kennis maken metde top-3 vaardigheden die door het World Economic Forum als belangrijkste worden gezien voor de succesvolle professional in de nabije toekomst: complex problem solving, critical thinking en creativiteit.
Rody is trainer, spreker en facilitator in binnen- en buitenland. Hij neemt kleine en grote bedrijven mee in innovatie – hoe kun ook jij morgen starten met innovatie. In zijn workshops maakt hij gebruik van diverse tools en technieken uit design thinking en creatief denken.
Fotograaf: Lilian van Rooij
Lonneke van de Ven
Wat Lean betekent, ga je horen én ervaren tijdens de masterclass. Hierna kun jij aanhaken
in je organisatie als men het over ‘lean’ heeft. Sterker nog, je kunt je eigen werk ook vanuit
een leanbril bekijken en inrichten. Continu weer verbeteringen doorvoeren. Zodat de
processen en de service steeds beter de klant dienen!
Michel Munier
Resultaatgericht, probleemoplossend, creatief, gedreven, kritisch en analytisch zijn vaardigheden die kenmerkend zijn voor Michel. Als Agile coach, projectmanager en trainer heeft Michel veel kennis en kunde op het gebied van Agile en projectmatig werken. Hij werkt zeer resultaatgericht, gericht op waardecreatie voor de organisatie, die zonder de nuance uit het oog te verliezen, feilloos hoofd- en bijzaken te scheiden, problemen tot de kern terug te brengen en zijn omgeving naar een gemeenschappelijk doel te leiden. Zijn stelling: het gemeenschappelijk doel en de vaak moeizame weg daarheen is wat de mensen bindt. Daarbij daagt hij deelnemers, medewerkers en collega’s uit, zodat zij zich persoonlijk verder ontwikkelen en het verschil maken.
Start in oktober 2021:
4 oktober, 25 november en 15 december 2021 | Klassikale les in La Vie, Utrecht: 9.30 - 17.00 uur (ontvangst vanaf 9.00 uur)
11 oktober en 1 november 2021 | Interactieve online sessies
La Vie Utrecht
Sint Jacobsstraat 61
3511 BP Utrecht
Tel. 030 234 0088
Parkeren en bereikbaarheid
De investering voor de 5-daagse opleiding MBA-tools voor de senior managementassistent bedraagt € 3.699,- (excl. btw) per persoon. Dit bedrag is inclusief koffie/thee en lunch op de klassikale lesdagen en toegang tot de online leeromgeving.
Je kunt rekenen op een sterke combinatie van online onderdelen en leren op de leslocatie die samen één geheel vormen en ook op zichzelf een meerwaarde bieden.
De voordelen voor jou:
Lees meer over de blended opzet
Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.
Naar Mijn Online Leeromgeving
'Een geweldige opleiding die je meer inzichten geeft in de strategie van de onderneming, personeelsmanagement en je eigen persoonlijkheid en gedrag in combinatie met hoe verder bepaalde vraagstukken en/of problemen professioneel aan te pakken.'
Kristine Ates:
Michel Munier:
Het secretaressevak is een kwestie van life-long learning, door opleiding én praktijkervaring. Het vereiste niveau is zoveel hoger dan jaren geleden. Een secretaresse diploma toont jouw ervaring aan en laat zien dat jij je ontwikkelt. En dat is erg interessant voor de organisatie waar jij werkt én voor je CV! Lees meer over het belang van een secretaresse diploma
Als je voldoet aan de aanwezigheidsnorm (80%) en je inzet is optimaal, ontvang je aan het einde van deze opleiding het diploma MBA-tools voor de senior managementassistent van Secretary Management Institute.
De opleiding MBA-tools voor de senior managementassistent is op HBO-niveau. Dit houdt onder andere in dat je zelfstandig werkt, proactief bent, om kunt gaan met veranderingen en ideeën aandraagt. Van je manager krijg je aanwijzingen en hij/zij mag erop vertrouwen dat je dit op tijd aanpakt en hem/haar tussentijds informeert over de stand van zaken. Je werkt niet voor je manager, maar meer met je manager. Lees meer over het verschil tussen MBO, HBO, en HBO+ in een secretaressefunctie.
Deze secretaresse opleiding is dus een krachtige manier om het HBO-niveau te bereiken (of stevig vast te houden). Bovenstaand diploma is jouw bewijs.
Omdat je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling, belonen wij dat ook nog met 10 studiepunten waarmee je spaart voor het waardevolle SMI Degree:
Het SMI Degree sluit perfect aan bij jouw huidige rol als assistant, omdat je laat je zien dat je continu investeert in jezelf en jouw ontwikkeling. Meer informatie over studiepunten en het SMI Degree
Onze maatschappij verandert snel. Dit heeft grote invloed op jouw rol en die van jouw collega's: jullie zijn management assistent 3.0 geworden. Klopt het dat jij en jouw collega's allemaal grote behoefte hebben aan deze opleiding? Logisch! Een incompany training is dé oplossing. Wij denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijke leerdoelen gerealiseerd worden. In overleg bepalen we een datum en locatie die voor jullie ideaal zijn. Al vele bedrijven gingen je voor!
Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met
Marjan Muller
Adviseur Incompany Trainingen
Email: marjan.muller@secretary.nl
Telefoon: 040 - 2 974 947 / Mobiel: 06 - 10 352 606
Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.
Leg je deelname vast!
Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Opleiding MBA-tools voor de senior managementassistent start op Start 4 oktober 2021 in La Vie Utrecht & online!
Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:
Type: | 5-daagse opleiding |
Prijs: | €3699,- excl. btw |
Datum: | Start 4 oktober 2021 |
Studiepunten: | 10 |
Locatie: | La Vie Utrecht & online |
Wil je persoonlijk advies over welke opleiding het best bij je past? Bel of mail Marjan Muller:
040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606
Update je kennis wanneer het jou uitkomt: met 10 praktische modules en het online kenniscafé.
Deze training op maat voor jouw team of organisatie? Bel of mail:
040 - 2 974 947 / 06 - 10 352 606